رئیس فرهنگسرای رسانه:

ضرورت تداوم برنامه «مادران چشم به راه»/ وظیفه اکنون ما جهاد فرهنگی است

شکیبایی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌ای مثل مادران چشم به راه با پیشینه نزدیک به یک دهه‌ای در تهران، یکی از نیاز‌های جامعه ماست، گفت: شهیدان مجاهدین فی سبیل الله هستند که در راه خدا جهاد کردند و وظیفه اکنون ما جهاد فرهنگی است.
کد خبر: ۵۷۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱ - 05March 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و همزمان با روز جوان، ویژه‌برنامه «مادران چشم به راه» و مراسم تجلیل از مادر شهید صفامنش درحالی در  فرهنگسرای رسانه برگزار شد که اجرای تمام بخش‌های این مراسم توسط نوجوانان برگزیده جشنواره «نوجوونیم» فرهنگسرای رسانه بود.

در این مراسم، حجت الاسلام حسین‌زاده رئیس کانون قرآن، هاشمی مسئول امور ایثارگران و جوزی مسئول کانون‌های شهرداری منطقه ۳ و جمعی از مادران شهدا و اهالی رسانه و فرهنگ حضور داشتند. اجرای این مراسم برعهده کوثر شکیبایی و نورا محکم کار از نوجوانان برتر جشنواره «نوجوونیم» بود.

در ابتدای این مراسم مهدی شکیبایی رئیس فرهنگسرای رسانه ضمن خوش آمدگویی به مادران شهدای حاضر در مراسم اظهار داشت: اجرای برنامه «مادران چشم به راه» و برنامه‌های این چنینی نیاز جامعه ماست و هیچ منتی بر خانواده شهدا و شهیدان نیست؛ این ما هستیم که نیاز داریم یاد و خاطره و راه شهیدان را ادامه دهیم.

وی افزود: برگزاری مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا ما را به خداوند بیشتر نزدیک می‌کند. فلذا برگزاری برنامه‌ای مثل مادران چشم به راه با پیشینه نزدیک به یک دهه‌ای در تهران، یکی از نیاز‌های جامعه ماست.

توصیه مادر شهید صفامنش به نوجوانان/ آخرین نامه محمد با ارزشمندترین یادگاری‌ شدوظیفه اکنون ما جهاد فرهنگی است

شکیبایی خاطرنشان کرد: تجلیل از یاد و خاطرات شهیدان فرصت طلایی برای ماست که باید از این فرصت‌ها به ویژه در شرایط موجود جامعه استفاده بهینه شود. شهیدان مجاهدین فی سبیل الله هستند که در راه خدا جهاد کردند و وظیفه اکنون ما جهاد فرهنگی است.

در بخشی دیگر از این مراسم، حجت الاسلام حسین‌زاده رئیس بنیاد قرآن صحبت کرد. او حکمرانی شهیدان بر جامعه اسلامی را نقطه عطف و امنیت دانست و گفت: شهیدان راه و مسیر حق را به ما نشان می‌دهند؛ قانون شهید، قانون عدالت، سعادت و حق‌مداری است.

جوزی مسئول کانون‌های شهدا گفت: مصاحبه‌های زیادی با خانواده‌های شهدا داشتم و خاطراتشان را ثبت و ضبط کردم. با مادر شهید صفامنش نیز ۳ بار مصاحبه گرفته‌ام.

وی در ادامه گفت: حضرت امام فرمودند شهدای مفقودالاثر محور دریای بی‌کران رحمت الهی‌اند و ما فقرای ذاتی دنیای دون در حسرت بهار آن‌ها هستیم.

مادر شهید صفامنش نیز در این مراسم طی سخنانی بیان داشت: آخرین نامه محمد که به نوعی وصیت‌نامه اوست، یکی از ارزشمندترین یادگاری‌های به جا مانده از پسرم است. اگر او دوباره برگردد، فکر می‌کنم معجزه شده است.

توصیه مادر شهید صفامنش به نوجوانان/ آخرین نامه محمد با ارزشمندترین یادگاری‌ شدوظیفه اکنون ما جهاد فرهنگی است

وی اضافه کرد: روز‌های ابتدایی که به شهادت رسیده بود، بار‌ها او را در خواب می‌دیدم. من دوست دارم سر مزارش بروم، اما محمد مفقودالاثر است و به همین دلیل مزاری ندارد، به همین دلیل خیلی گریه می‌کنم.

وی نصیحتی به نوجوانان نیز داشت و گفت: به نظرم برای اینکه قدم در راه شهدا بگذارید باید حیا و نجابت داشته باشید. نقل خاطره از شهید، اجرای موسیقی سنتی، شاهنامه‌خوانی، همنوایی سرود «وطن من»، اجرای رضا احمدی خواننده با شعر «مادران چشم به راه» و اهدای هدایایی به مادر شهید از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار