با حضور معاون قرارگاه سازندگی سپاه:

گله داران، شبانان و عشایر نمونه قم تجلیل شدند

همایش تکریم عشایر قم امروز با حضور معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵ - 04March 2023

گله داران، شبانان و عشایر نمونه قم تجلیل شدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، همایش تکریم گله داران، شبانان و عشایر قم امروز با حضور معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمع زیادی از عشایر استان در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، سردار «محمدرضا موحد» فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) طی سخنانی اظهار داشت: جامعه عشایری استان قم در طول دوران دفاع مقدس ۱۰ شهید گران‌قدر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: دراستان قم بیش از ۳۵۲ خانواده عشایر با جمعیت بالغ‌بر یکهزار و ۵۰۰ نفر با برخورداری از ۶۰ هزار رأس دام سبک و هزار و ۷۰۰ نفر شتر وجود دارد، سرانه دام عشایر قم ۱۸۶ رأس می‌باشد.

سردار ضیاءالدین حزنی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران نیز گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری در سخنان و مناسبت‌های مختلفی نسبت به اهمیت و درصحنه بودن جامعه عشایری و عمق ایمان و تأثیرگذاری اقتصادی آن‌ها تاکید داشته‌اند.

حزنی بابیان اینکه تألیف قلوب و حل مشکلات این قشر زحمت‌کش هدف سپاه از برگزاری همایش تکریم شبانان و گله‌داران است، خاطرنشان کرد: این همایش‌ها تاکنون در ۱۹ استان کشور برگزار و از هفت هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد تجلیل و تکریم صورت گرفته است.

در ادامه، تعدادی از حاضران به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود در خصوص معیشت عشایری از جمله تسهیلات بانکی، تامین آب شرب روستا‌ها و... پرداختند و البته حفظ حرمت انقلاب و خون شهدا و جلوگیری از آشوب و اغتشاش را از اهم تکالیف خود دانستند.

مسئولان مرتبط با عشایر از جمله محیط زیست، بانک، جهاد کشاورزی، دامپروری، بیمه، واکسن، سم و ... نیز با حضور در جایگاه، به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.

این مراسم با مولودی خوانی به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و نیز برگزاری کلاس آموزشی همراه بود؛ در پایان، تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و عشایر، گله داران و شبانان نمونه استان با اهدای هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند. در حاشیه مراسم نیز چادر‌های عشایری در محوطه موزه برپا شد.

در مراسم تکریم از عشایر نمونه استان قم، سرهنگ علیرضا ایراندوست مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم و مدیران کل جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دامپزشکی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم و .. نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار