بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌مناسبت روز جانباز؛

جانبازان مانده‌اند تا به ما راه رستگاری بیاموزند

در بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌مناسبت فرارسیدن روز جانباز آمده است: جانبازان، تلخی ماندن را با شیرینی ادای تکلیف جبران کرده‌اند. آنان مانده‌اند تا به ما راه رستگاری بیاموزند.
کد خبر: ۵۷۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱ - 25February 2023

بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانبازبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با صدور پیامی به‌مناسبت فرارسیدن روز چهارم شعبان، ولادت باسعادت حضرت اباالفضل العباس (علیه‌السلام) و روز جانباز را تبریک گفت. 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

««جانبازان شهیدان زنده‌اند» (مقام معظم رهبری)

سالروز ولادت علمدار دشت کربلا، قمر بنی‌هاشم (ع) به نیکی روز جانباز نام نهاده شده است. تاریخ ۴۴ ساله انقلاب اسلامی ایران مملو از قهرمانانی است که برای پاسداری و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب با تأسی از حضرت ابوالفضل العباس (ع) جان بر کف نهاده و در این راه به درجه رفیع جانبازی نائل آمده‌اند. بدون شک، امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت‌ها و فداکاری‌های جانبازانی است که تجسم عینی ایثار، مردانگی، غیرت، و از خود گذشتگی هستند.

جانبازان، رهروان راستین قافله عشقند که عطر شهادت را با خود به همراه دارند تا نسل امروز جامعه از آنان به‌عنوان مظاهر شجاعت، ایمان و ایثار الگو پذیرد. جانبازان، تلخی ماندن را با شیرینی ادای تکلیف جبران کرده‌اند. آنان مانده‌اند تا به ما در راه‌ ماندگان، راه رستگاری بیاموزند.

مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در مورد جانبازان می‌فرمایند: «جانبازان، سوابق درخشان خود در میدان جنگ و نیز مُهر و نشانی را که از جنگ تحمیلی بر جسم خود به یادگار دارند، هرگز نباید از تاریخ پرشکوه دفاع مقدس ملت ایران منقطع کنند؛ بلکه آن را به‌مانند ثروتی عظیم برای خود نگهدارند. جانبازان، یادگار آزمایش‌های بزرگ ملی محسوب می‌شوند و ملت ایران باید برای همیشه به آنان به‌عنوان الگو‌های مقاومت ارج نهند و آنان را گرامی بدارند.»

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) را خدمت تمامی جانبازان سرافراز کشور به‌خصوص به محضر جانباز بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق و سلامتی برای تمامی جانبازان غیور کشور آرزومند است.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار