رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران:

آموزش سواد رسانه‌ با حضور ۱۰۰۰ نفر از اصحاب رسانه مازندران برگزار می‌شود

«حق شناس» گفت: آموزش سواد رسانه‌ با حضور۱۰۰۰ نفر از اصحاب رسانه استان مازندران در سال آینده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۷۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷ - 22February 2023

۱۰۰۰ نفر از اصحاب رسانه مازندران آموزش سواد رسانه می بینندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» مازندران امروز با حضور «فرشاد مهدی‌پور» معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار «احمد برسلانی» جانشین فرمانده سپاه کربلا، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، «حسین جوادی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، «عبدالمهدی حق شناس» مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه کربلا، جمعی از مسئولین استانی و اصحاب رسانه استان در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

«عبدالمهدی حق‌شناس» رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه کربلای مازندران در این آئین با گرامیداشت یاد شهدا بویژه ۲۵ شهید رسانه استان و شهید شاخص رسانه کشور شهید نواب و شهید شاخص رسانه استان شهید لقمانی اظهار داشت: چهارمین جشنواره ابوذر با حمایت و پشتیبانی سپاه کربلا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و صدا و سیمای استان برگزار شده است.

وی تجلیل از خبرنگاران تراز انقلاب و ایجاد انگیزه برای تولید آثار انقلابی را از جمله اهداف برشمرد و افزود: در این دوره شاهد رشد بیست درصدی آثار بودیم.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در یازده بخش اعلام شد و مجموعا ۶۵۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد، افزود: در بررسی و داوری اولیه آثار غیرمرتبط حذف شد و ۴۵۰ اثر به داوری ارسال شد.

حق‌شناس ادامه داد: در بخش یادداشت و سرمقاله ۸۸ اثر، بخش گزارش خبری ۸۲ اثر، گزارش تحلیلی و تحقیقی ۳۰ اثر، بخش مصاحبه ۳۵، بخش تیتر ۳۴ اثر، بخش کلیپ، گزارش ویدیویی و مستند ۸۳ اثر، بخش عکس ۶۷ اثر، بخش اینفوگرافی ۱۳، بخش پادکست ۶ اثر و بخش موشن گرافیک ۱۲ اثر دریافت شد.

وی با اعلام اینکه در هر دوره تلاش کردیم چالش‌های دوره قبل را مرتفع کنیم، هدف از برگزاری جشنواره ابوذر را شناسایی خبرنگاران در تراز انقلاب و تجلیل از خبرنگاران توانمند در حوزه رسانه دانست.

این مسئول با بیان اینکه ۶ داور خارج از استان و ۲ داور استانی داوری آثار را برعهده داشتند، بیان کرد: در داوری آثار، مطیع نظر داوران بودیم و هیچ دخل و تصرفی نداشتیم.

وی با اعلام این خبر که دو برگزیده استانی این دوره در جشنواره ملی نیز حائز رتبه شدند، گفت: اصحاب رسانه پرچمداران عرصه تبیین و در عرصه‌های مختلف نظام در صحنه هستند.

این مسئول با بیان اینکه نداشتن سواد رسانه مهمترین آسیب ما در بحران اخیر بود، تصریح کرد: خلأ سواد رسانه‌ای را در مدیران و اصحاب رسانه شاهد هستیم و آموزش هزار نفر از اهالی رسانه را در سال ۱۴۰۲ در دستور کار داریم.

در این مراسم که به همت سازمان بسیج رسانه مازندران و با همکاری سپاه کربلا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، صدا و سیمای مرکز استان و خانه مطبوعات برگزار شد، از برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران و همچنین فعالان حوزه بسیج رسانه استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار