مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

دوازدهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

سرهنگ «فلاحی» با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره جایزه ادبی «یوسف»، گفت: فراخوان در حوزه داستان کوتاه دفاع مقدس در کشور منتشر شده و نویسندگان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های مختلف این جشنواره به اداره‌کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارسال کنند.
کد خبر: ۵۷۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۹ - 20February 2023

دوازدهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» در خراسان جنوبی برگزار می‌شودسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: دوازدهمین دوره برگزاری جایزه ادبی «یوسف» در قالب داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت و با تأکید بر وحدت، همبستگی ملی و تحقق ایران قوی و ترویج ارزش‌های شهدا و معارف دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره جایزه ادبی «یوسف»، گفت: فراخوان در حوزه داستان کوتاه دفاع مقدس در کشور منتشر شده و نویسندگان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های مختلف این جشنواره به اداره‌کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارسال کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش رده سنی بزرگسال و نوجوان و یک بخش ویژه برگزار می‌شود، بیان داشت: در بخش‌های بزرگسال و نوجوان، موضوع اصلی داستان‌های ارسالی باید حوزه دفاع مقدس و زرمندگان اسلام باشد و بخش ویژه جایزه امسال نیز به موضوع «وحدت ملی - ایران قوی» اختصاص دارد.

سرهنگ فلاحی فعالیت برای شهدا را همانند عبادت ارزشمند و معنوی دانست و تصریح کرد: نویسندگان و پژوهشگران باید در این سیر معنوی برای انتقال واقعیت‌ها تلاش کنند تا احساسات، ارزش‌ها و حالت‌های معنوی و عرفانی شهدا به درستی در متن‌های ادبی و داستان‌ها به نگارش در آید و نیز به مخاطب انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس، الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی و علوی است، افزود: در شرایط کنونی به دلیل گستردگی هجمه فرهنگی دشمن با گسست نسل‌ها روبه‌رو هستیم که در پر کردن این خلأ باید نهضت روایت‌گری و «جهاد تبیین» به شکل گسترده راه بیفتد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی به آمادگی دبیرخانه برای پذیرش آثار نویسندگان استان اشاره کرد و گفت: نویسندگان باید آثار خود را به دبیرخانه استانی دوازدهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» واقع در خراسان جنوبی، بیرجند، بلوار آیت‌الله شهید غفاری، بین غفاری 22 و 24، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تحویل دهند.

سرهنگ فلاحی 14 فروردین‌ 1402 را آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دوازدهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» ذکر و اضافه کرد: حجم آثار ارسالی نباید از 4 هزار کلمه بیشتر باشد، داستان‌های ارسالی نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر شده باشند، آثار باید به صورت تایپی در قالب فایل word ارسال شود و محدودیتی از نظر تعداد آثار برای ارسال وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار