یادداشت/ فرشته حاجی‌زاده

جنایت غرب در قبال حیثیت و کرامت زن

اگر زن بخواهد در جامعه نمود پیدا کند، از نظر فرهنگ غربی باید از بعد انسانی خودش بگذرد و به بعد جنسی خودش بپردازد با خودنمایی در جامعه برای خودش مقام و منزلتی ایجاد کند و به معنای واقعی از مقام انسانیت خود سقوط کند.
کد خبر: ۵۶۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵ - 07January 2023

سقوط زن در فرهنگ غربیگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- فرشته حاجی‌زاده؛ انسان در میان مخلوقات خداوند از مقام و مرتبه‌ای ویژه برخوردار است و پروردگار عالمیان پس از خلق انسان چنین خلقتی را ستوده است؛ در این میان، زن نیز به مقتضای آفرینش خود از جایگاه عالی در این خلقت برخوردار است که مرد چنین جایگاهی را در عالم ندارد.

در تمدن‌های گذشته همواره ارزش و منزلت زنان همانند حیوانات بود و هیچ ارزش انسانی و حقوقی نداشتند. مردان به آن‌ها فقط به‌عنوان وسیله‌ای برای کامجویی و انجام امور مربوط به خانه می‌نگریستند؛ همچنین  خیلی از ادیان غیر الهی، او را مظهر شیطان می‌دانستند به طوری که حتی در زمان جاهلیت، اعراب، دختران را زنده به گور می‌کردند.

موضوع زن در همه ادوار مورد توجه بسیاری از افراد بوده است و در دوران کنونی نیز غربی‌ها جنبش «فمینیسم» را مطرح کردند که این جنبش نیز نه‌تنها حق و ارزشی برای زنان قائل نمی‌شود، بلکه آنان را فقط وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف پدیدآورندگان این جنبش می‌داند.

در حال حاضر نیز اگر زن بخواهد در جامعه نمود پیدا کند، از نظر فرهنگ غربی باید از بُعد انسانی خودش بگذرد و به بُعد جنسی خودش بپردازد، با خودنمایی در جامعه برای خودش مقام و منزلتی ایجاد کند و به معنای واقعی از مقام انسانیت خود سقوط کند.

اما دیدگاه اسلام و همین‌طور جمهوری اسلامی ایران نسبت به زنان و دختران نقطه مقابل دیدگاه غرب است. اسلام برای زن ارزش و مقام و مرتبه‌ی بلندی قائل است، زن را دارای روح و قوام انسانیت می‌بیند، زن را پایه‌گذار خانه و خانواده می‌داند و او را پرورش دهنده نسلی برگرفته از معنویات می‌شناسد.

از نظر اسلام، راه برای فعالیت و تلاش زنان در عرصه‌های علمی، اقتصادی و سیاسی کاملاً باز است و این دین بیشتر به جنبه‌ی انسانی آن‌ها نگاه می‌کند تا جنبه‌ی جنسیتی.

اسلام زن را به عفت، عصمت، حجاب، حفظ کرامت انسانی، و آرایش نکردن و آشکار نکردن زیورآلات در مقابل مرد بیگانه دعوت می‌کند که این موجب عزت و کرامت زن مسلمان است.

در همین زمینه نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر جمعی از بانوان فرهیخته کشور با ایشان فرمودند: «موضع جمهوری اسلامی در قبال مدعیان ریاکار غربی در مقوله زن، مطالبه‌گری و هجوم است؛ زیرا غرب متجدد و فرهنگ منحط غربی در این زمینه واقعاً مقصر است و در حق حیثیت و کرامت زن، جنایت کرده است که امیدواریم دیدگاه‌های اسلام با تبیین و تکرار مناسب از زبان و قلم نخبگان و فرهنگیان زن، حتی در افکار عمومی غرب نیز اثر بگذارد».

انتهای پیام/ 801

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار