مجلس شورای قطر تلاش تل‌آویو برای یهودی سازی قدس را محکوم کرد

مجلس شورای قطر تلاش رژیم اشغالگر اسرائیل در اجرای طرح‌های یهودی سازی شهر اشغالی قدس و مسجدالاقصی را محکوم کرد.
کد خبر: ۵۶۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ - 02January 2023

مجلس شورای قطر تلاش تل آویو برای یهودی سازی قدس را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جلسه هفتگی مجلس شورای قطر امروز (دوشنبه) به ریاست «حسن بن عبدالله الغانم» رئیس مجلس برگزار شد.

در ابتدای جلسه، نمایندگان مجلس شورای قطر ضمن محکومیت ادامه تلاش‌های کابینه رژیم اسرائیل برای یهودی‌ سازی شهر قدس و مسجدالاقصی، نسبت به خطر فعالیت‌های شهرک‌ سازی هشدار دادند.

نمایندگان مجلس شورای قطر این اقدامات کابینه رژیم اشغالگر اسرائیل را نقض آشکار حقوق مردم فلسطین و مغایر با عهدنامه‌ها و قطعنامه‌های بین‌المللی در رابطه با وضعیت شهر قدس دانستند.

مجلس شورای قطر از پارلمان عربی، اتحادیه بین‌المجالس و مجالس جهان خواست تا درباره سیاست‌های شهرک‌ سازی رژیم اشغالگر قدس به عنوان یک حمله آشکار و نقض آشکار حقوق اساسی مردم فلسطین موضع گیری کنند.

همچنین پیشتر وزارت خارجه قطر جمعه شب در بیانیه‌ای طرح‌های کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» برای توسعه شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد.

وزارت خارجه قطر همچنین ادامه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و مسجد الاقصی را محکوم کرد و آن را نقض آشکار منشور ملل متحد، اصول حقوق بین الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و نقض آشکار حقوق ملت برادر فلسطین دانسته است.

این بیانیه همچنین از جامعه جهانی خواسته است تا مسئولیت‌های خود را برای الزام اسرائیل به توقف سیاست شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به عهده بگیرد.

قطر همچنین حمایت خود را از مردم فلسطین برای ایجاد کشور مستقل خود به پایتختی قدس اعلام کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی پیش‌تر گفته بود: خط مشی اصلی کابینه وی این است که شهرک‌سازی را در تمامی مناطق الجلیل، النقب، بلندی‌های (اشغالی) جولان و کرانه باختری توسعه دهد.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) روز پنجشنبه به سی و هفتمین کابینه رژیم اسرائیل و ششمین کابینه به ریاست نتانیاهو رهبر حزب راستگرای لیکود رای اعتماد داد.

کابینه جدید نتانیاهو راست‌گراترین و افراطی‌ترین کابینه در تاریخ جعلی رژیم اسرائیل به شمار می‌آید.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که بحران و شکاف‌های داخلی در مرحله پیش رو در رژیم صهیونیستی بشدت گسترش یابد و ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار