رئیس سازمان نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس:

تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس یک ضرورت است

حجت‌الاسلام «مصلحی» گفت: در راستای جهاد تبیین باید در زمینه معرفی دفاع مقدس و به ویژه عقبه خدمتگزاری روحانیت به نظام اسلامی و انقلاب، آن هم به نسل جوان بیش از پیش تلاش صورت بگیرد و لذا بررسی تاریخی این حضور پرشکوه و اثرگذاری معنوی و قداست روحانیت یک نیاز و ضرورت مهم است.
کد خبر: ۵۶۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶ - 02January 2023

تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس یک ضرورت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و حجت‌الاسلام «علی خیاط» مدیر حوزه علمیه خراسان در مرکز مدیریت این حوزه برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصلحی در این نشست توجه به جهاد را یکی از ضروریات دانست و با بیان این که جمع‌آوری خاطرات بزرگان دینی در این عرصه در حال انجام است، اظهار داشت: حوزه علمیه خراسان باید به موضوعات جهاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از منظر علمی همپای سازمان نشر و آثار ارزش‌های مشارکت روحانیت ورود کند.

وی ادامه داد: دفاع حق هر کشوری است که به آن هجمه می‌شود اما قرار گرفتن صفت مقدس در کنار دفاع، با حضور ارزشمند و اثرگذار روحانیت در دوران جنگ تحمیلی محقق شد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با تأکید بر ضرورت ارتقای بصیرت در نسل جوان افزود: نسل جدید حوزه علمیه خراسان باید با تجربیات دفاع مقدس به ویژه خصوصیت قداست آنان بیشتر آشنا شوند و در همین راستا، خاطراتی که حال حاضر از آن دوران تألیف و منتشر می‌شود، در کشورهای مختلف مورد مطالعه قرار می‌گیرد و تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام مصلحی تصریح کرد: روحانیت در دوران دفاع مقدس بیشترین آمار حضور را دارد که باید خاطرات آنان ثبت و ضبط شود و به صورت کتاب در قالب‌های مختلف ادبی چاپ و در دسترس عموم قرار گیرد تا بتواند اثرگذاری خود را داشته باشد.

وی تأکید کرد: در راستای جهاد تبیین باید در زمینه معرفی دفاع مقدس و به ویژه عقبه خدمتگزاری روحانیت به نظام اسلامی و انقلاب، آن هم به نسل جوان بیش از پیش تلاش صورت بگیرد و لذا بررسی تاریخی این حضور پرشکوه و اثرگذاری معنوی و قداست روحانیت یک نیاز و ضرورت مهم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار