جان فدا/ سرلشکر صفوی در جمع خبرنگاران:

حاج قاسم دیپلماتی برجسته‌ و فرمانده‌ای راهبردی بود

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: شهید سلیمانی فرمانده‌ای راهبردی، دیپلماتی برجسته و از نبوغ بالا در درک مسائل نظامی و استراتژیک برخودار بود.
کد خبر: ۵۶۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ - 02January 2023

شهید سلیمانی یک فرمانده راهبردی بود که در صحنه‌های بحرانی حضور داشتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در حاشیه همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی که صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی (داعا) برگزار شد، درباره ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی یک فرمانده راهبردی بود که در صحنه‌های بحرانی حضور داشت.

سردار صفوی با بیان اینکه شهید سلیمانی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری راهبرد دشمنان را تشخیص می‌داد، افزود: شهید سلیمانی از اندیشه، تفکر اسلامی و انقلابی، و شجاعت و تدبیر لازم برای راه‌اندازی تشکیلات برخوردار بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: شهید سلیمانی دیپلمات برجسته‌ای بود که به راحتی با رؤسای جمهور روسیه و سوریه درباره مسائل منطقه گفت‌وگو می‌کرد و از نبوغ بالا در درک مسائل نظامی، اجتماعی و استراتژیک برخوردار بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مجموعه‌ای از جوانان مجاهد را از کشور‌های مختلف جمع‌آوری و ساماندهی کرد، یادآور شد: شهید سلیمانی بیش از ۲۲ تیپ حشدالشعبی در عراق را برای مقابله با تروریست‌های تکفیری ساماندهی کرد.

سرلشکر صفویعنوان کرد: شهید سلیمانی در سوریه حدود ۷۰ هزار نفر از نیرو‌های مردمی را در کنار ارتش سوریه با هماهنگی رئیس جمهور این کشور ساماندهی کرد؛ این به خاطر نبوغ تشکیلاتی و سیاسی بالای این شهید عزیزمان و تأثیرگذاری سخنان و رفتارش بود.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه شهید سلیمانی از قلبی رئوف، مهربان و عاطفی برخوردار بود، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی ۴۰ سال در حال جهاد بود. او در جنگ تحمیلی در تمامی جبهه‌ها، عملیات‌ها و مناطق مختلف حضور فعالی داشت و با وجود مجروحیت راه جهاد را محکم ادامه داد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار