ارشد نظامی آجا در منطقه شمال شرق:

تضمین انقلاب اسلامی، تداوم راه شهداست

امیر سرتیپ «آذریان» گفت: آنچه باعث اقتدار و استقلال ایران اسلامی شده، وجود رهبری آگاه و حکیم و همچنین ملتی شجاع و بصیر و نیروهای مسلح مقتدر و توانمند است و تضمین انقلاب اسلامی، تداوم راه شهدا و در مسیر ولایت بودن است.
کد خبر: ۵۶۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶ - 31December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و یادواره شهدای شهر چنار از توابع شهرستان کلات با حضور امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

امیر سرتیپ آذریان در این مراسم اظهار داشت: در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس همه اقشار مردم نقش و حضور موثری داشتند. در طول عمر انقلاب اسلامی ۱۷ هزار نفر از مسئولان و هم‌وطنان توسط عناصر ضد انقلاب ترور و به شهادت رسیدند.

وی گفت: استکبار جهانی که نتوانست با ترور شخصیت‌ها و مسئولین در مقابل نظام اسلامی بایستد، با پشتیبانی از صدام، رژیم بعث عراق را با هدف تصرف چند روزه تهران و ایران، وارد جنگ با ایران اسلامی کرد ولی نیروی هوایی ارتش در روز دوم جنگ با ۱۴۰ فروند جنگنده جواب سختی به ارتش بعث عراق داد و نیروی دریایی ارتش در همان روزهای ابتدایی جنگ در عملیات مروارید چنان ضربه‌ای به نیروی دریایی بعث عراق زد که تا پایان جنگ این نیرو نتوانست مجددا خود را سازماندهی کند.

لازمه استمرار حرکت انقلاب اسلامی، تداوم راه شهداست

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در جنگ تحمیلی نیروهای مسلح با پشتیبانی ملت و هدایت‌های حضرت امام خمینی (ره ) ۲ هزار و ۸۸۷ روز در مقابل ارتش بعث عراق و استکبار جهانی ایستاد و با اهدای ۲۰۰ هزار شهید حماسه آفرید و حتی یک وجب از خاک را به دشمن نداد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس شهید سپهبد علی صیادشیرازی که از همین خطه از خراسان بود نقش مهمی در وحدت نیروهای مسلح و پیروزی در جنگ تحمیلی داشت.

امیر سرتیپ آذریان خاطرنشان کرد: بعد از نتیجه نگرفتن دشمن در جنگ تحمیلی، استکبار از پای ننشست و با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی به کشورهای منطقه لشکرکشی کرد و جنگ‌های نیابتی به راه انداخت.

لازمه استمرار حرکت انقلاب اسلامی، تداوم راه شهداست

وی گفت: نظام سلطه با تشکیل و تجهیز گروه‌های تروریستی، سعی داشت تا با نظام مقدس جمهوری اسلامی مقابله کند و در این مسیر سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی با وحدت نیروهای مسلح کشور و گروه‌های جهادی منطقه مانند فاطمیون، زینبیون و حیدریون، مردم مظلوم منطقه را از شر گروه‌های تکفیری نجات داد و آمریکای جنایتکار نیز بدون هیچ دستاوردی منطقه را ترک کرد.

این فرمانده ارشد ارتش ابراز داشت: دشمن که بیش از چهار دهه نتوانسته در مقابل انقلاب اسلامی بایستد اکنون صحنه جنگ را تغییر داده و با تهدید، تحریم، جنگ ترکیبی و رسانه‌ای قصد دارد جوانان ایران اسلامی را تسلیم اراده خود کند ولی ملت ایران با تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی و دشمن‌شناسی بار دیگر آمریکا و استکبار جهانی را شکست داد.

امیر سرتیپ آذریان تصریح کرد: آنچه باعث اقتدار و استقلال ایران اسلامی شده است، وجود رهبری آگاه و حکیم و همچنین ملتی شجاع و بصیر و نیروهای مسلح مقتدر و توانمند است و تضمین انقلاب اسلامی، تداوم راه شهدا و در مسیر ولایت بودن است.

لازمه استمرار حرکت انقلاب اسلامی، تداوم راه شهداست

همچنین در حاشیه برگزاری این یادواره، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با استقبال گرم مردم منطقه، از طرح‌های محرومیت‌زدایی در روستاهای محروم و صعب‌العبور کلات که توسط یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در حال انجام است، بازدید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار