عضو مجلس خبرگان رهبری:

اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه نظام است

«سعیدی» گفت: سلب اعتماد مردم از حاکمیت و اعتماد به دشمن، هدف مهم جنگ ترکیبی و از اضلاع مهم مثلث فتنه است.
کد خبر: ۵۶۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹ - 30December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «حسین‌علی سعدی»، عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود، با اشاره به فتنه ۱۳۸۸ اظهار داشت: دنیا شاهد خلق یک معجزه برجسته مشارکت مردمی در پاسخ به این فتنه بود. آن زمان، بعد از ۳۱ سال از عمر انقلاب با عیار بالای حضور مردم که باطل‌السحر سه دهه بمباران رسانه‌ای دشمنان بود، صحنه‌های زیبایی خلق شد.

وی بیان کرد: دشمنان هرگز حاضر نبوده اند تا مشارکت دینی مردم ایران را در عرصه‌های مختلف بپذیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اتاق فکر نظام سلطه طراحی کرده بود که این پیروزی ملی را مصادر کند و نگذارد در کارنامه انقلاب اسلامی با حضور مؤثر و بصیر مردم ثبت شود.

سعدی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم رضوی و هشدار نسبت به تفرقه‌افکنی در جامعه گفت: اتفاقاتی که در انتخابات سال ۱۳۸۸ رخ داد، مردم‌سالاری دینی را به رخ کشید و در عرصه سیاست خود را نشان داد.

وی ادامه داد: برای اولین بار، اتفاقاتی در هیأت‌های اجرایی و نظارت در انتخابات ۱۳۸۸ افتاد و بازشماری آرا صورت گرفت تا بی‌اعتمادی مردم به انتخابات رخ ندهد و در اتفاقات اخیر نیز تمام هدف دشمن، بی‌اعتمادسازی مردم به حاکمیت و نظام بود.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه نظام است که در انتخابات سال ۱۳۸۸ این موضوع را به چالش کشیدند، اظهار کرد: ماهیت دشمنان در این فتنه هویدا و دست چدنی در زیر دستکش مخملی نمایان شد.

سعدی تأکید کرد: سلب اعتماد مردم از حاکمیت و اعتماد به دشمن، هدف مهم جنگ ترکیبی و از اضلاع مهم مثلث فتنه است.

وی با اشاره به حدیثی از مولا علی (ع) گفت: حضرت علی (ع) می‌فرماید فتنه‌ها وقتی می‌آید، برای توده مردم تحلیل سخت است و شناخته نمی‌شود و باید به تریبون رهبری امت گوش داد و تحلیل را از رهبری امت گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: ماهیت اغتشاشگران و مدافعان آن از اول معلوم و عریان بود؛ اما در فتنه ۱۳۸۸ هشت ماه طول کشید تا دست قدرت خدا، مردم را در ۹ دی به میدان آورد و ماهیت اغتشاشگران را نمایان کند.

سعدی با اشاره به احادیثی از امیرالمؤمنین (ع) در مورد فتنه و مراقبت از حضور در آن عنوان کرد: همراه‌کنندگان فتنه‌ها با سکوت و تحلیل همچنان در جامعه مدعی هستند؛ اما مردم در صحنه حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به سند امنیت ملی راهبردی آمریکا در دولت بایدن و سه چالش پیش روی آمریکا گفت: نقش‌آفرینی چین در تولید ناخالص بین‌المللی، روسیه در موضوعات نظامی و ایران سه چالش جدی سلطه ایالات متحده آمریکاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحلیل فوکویاما افزود: آمریکا دارای قدرت اقتصادی و نظامی عظیمی است؛ اما اگر باور آمریکایی‌ها به لیبرالیسم از بین برود، قدرت آن دو هم از بین خواهد رفت و مردم‌سالاری دینی مقابل این باور است و استکبار از این می‌ترسد.

سعدی با اشاره به تقویت قدرت دفاعی ایران توسط امثال شهید طهرانی‌مقدم‌ها و سلیمانی‌ها و قدرت نانو و موشکی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز می‌خواهند قدرت مردمی و اعتماد مردم را با جنگ رسانه‌ای، اعتمادسازی به غربی‌ها در جامعه و معامله با نظام سلطه دنبال می‌کنند تا مردم از جریان انقلابی ناامید شوند و به جریان غرب‌گرا پناه ببرند.

وی ادامه داد: رهبری تأکید کردند که تخریب ایران قوی هدف اصلی دشمنان است و آنها استقلال ایران را برنمی‌تابند و مردم هم نشان دادند هر جا نظام نیاز به حضور با بصیرت آنها داشته باشد، مردانه در میدان حضور پیدا می‌کنند.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) با تأکید بر لزوم حل مشکلات توسط دولت با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و جریان‌ها و قوای کشور گفت: بزرگ‌ترین جهاد امروز، حل مشکلات مردم است و مردم وظیفه خود را انجام داده و رهبری انقلاب نیز راهکارها را تبیین کرده‌اند و باید جهاد تبیین را برابر دشمنان جدی بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار