معاون نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن:

ائتلاف سعودی هیچ تصمیمی برای رفع درد و رنج ملت یمن ندارد

جلال الرویشان گفت: سه دوره آتش‌بس یمن تحت سازمان ملل نشان داد که کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز سعودی هیچ تصمیمی برای رفع درد و رنج ملت یمن ندارند.
کد خبر: ۵۶۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ - 24December 2022

ائتلاف سعودی هیچ تصمیمی برای رفع درد و رنج ملت یمن نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جلال الرویشان» معاون نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در امور دفاعی و امنیتی از ایفای نقش برادرانه عمان در یمن از زمان آغاز تجاوزات ائتلاف سعودی علیه این کشور، قدردانی کرد و اظهار داشت: هیأت عمانی نقش میانجی را بین صنعاء و کشور‌های ائتلاف متجاوز سعودی ایفا می‌کند و امید است که موفقیت‌هایی حاصل شود، اما سه دوره آتش‌بس یمن تحت سازمان ملل نشان داد که کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز سعودی هیچ تصمیمی برای رفع درد و رنج ملت یمن ندارند.

الرویشان در مصاحبه با وبگاه «المسیرة» به تلاش کشور‌های عضو ائتلاف سعودی برای بحرانی کردن یمن از طریق انتقال گروه‌های افراطی به المهره و حضرموت اشاره کرد.

معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن افزود: هیأت عمانی در خصوص پرداخت حقوق کارکنان دولت نیز حامل پیشنهاداتی از جانب ائتلاف متجاوز در خصوص پرداخت حقوق یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود؛ حال آنکه از دیدگاه ما بایستی حقوق ۳۰ میلیون شهروند یمنی پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: موضع ما ثابت و سقف مطالبات ما نیز رفع محاصره، توقف جنگ، خروج تمامی نیرو‌های بیگانه، جبران آثار جنگ و پرداخت حقوق کارکنان است.

الرویشان اضافه کرد: آمریکا منافعی در منطقه دارد و کشور‌های عضو ائتلاف سعودی بایستی منافع خود را به دور از دخالت‌های آمریکا تعیین کنند؛ چرا که که آمریکا تنها به دنبال حل مشکلات خود است.

این مقام یمنی تأکید کرد: مسئولیت کامل هرگونه تنش و تشدید حملاتی در منطقه در نتیجه کارشکنی ائتلاف متجاوز، بر عهده این ائتلاف است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار