سردار کارگر:

کرمانشاه ترسیم کننده جلوه‌ها و چهره‌های زیبای دفاع مقدس است/ نباید از نوجوانان و جوانان غفلت کنیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: کرمانشاه چهره زیبای دفاع مقدس در کشور است و  اکثر چهره‌های برجسته کشوری از جمله شهید صیادشیرازی، شهید بروجردی و سرلشکر صفوی کارهای مهم و تاثیرگذار خود را از کرمانشاه شروع کرده‌اند.
کد خبر: ۵۶۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ - 14December 2022

کرمانشاه چهره زیبای دفاع مقدس در کشور است/ نباید از نوجوانان و جوانان غفلت کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (چهارشنبه) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سابق و جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌کرمانشاه، با اشاره به اهمیت دفاع مقدس به‌عنوان کلید «وحدت» در کشور، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس همه اقشار جامعه فارغ از جناح‌بندی‌های حزبی و تفکرات سیاسی در دفاع از کشور و دین حضور یافته و در برابر دشمن تابن دندان مسلح ایستادگی کردند.

سردار کارگر با اشاره به نقش پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف دفاع از نظام اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس، گفت: نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها همسان مردان و چه بسا پررنگ‌تر بوده است؛ چراکه این بانوان بودند که فرزندان و همسران خود را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپس با اشاره به نقش کم‌نظیر مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها، گفت: به واقع استان کرمانشاه در آن دوران در خط مقدم هجمه دشمنان قرار گرفته بود و مردم این استان حقیقتا دِین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند. 

‌سردار کارگر با بیان اینکه جنگ در استان کرمانشاه آغاز و در همین استان خاتمه پیدا کرد، خاطرنشان کرد: مردم استان کرمانشاه در جریان سال‌های دفاع مقدس هم مردان‌شان در خط مقدم مقابله با متجاوزان حضور یافتند و هم خانواده‌هایشان آماج بمباران گاه و بی‌گاه دشمنان قرار داشت و در عین حال وظیفه میزبانی و پذیرایی از رزمندگان دیگر استان‌ها را نیز عهده‌دار بودند.

‌وی ادامه داد: مردم استان کرمانشاه حتی قبل از دوران دفاع مقدس هم در جریان مقابله با فتنه‌ها و غائله‌های کردستان و آذربایجان غربی حضور پررنگی داشتند و از نخستین نیروهایی که در جریان غائله کردستان راهی این مناطق شدند، عزیزان کرمانشاهی‌ بودند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به حماسه پاوه به‌عنوان یکی از رخدادهای مهم دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: مرتفع شدن غائله پاوه خودش به تنهایی حماسه بزرگی بود که باید به جزئیات آن به نحو مطلوبی پرداخته شود.

سردار کارگر با بیان اینکه کرمانشاه ترسیم کننده جلوه‌ها و چهره‌های زیبای دفاع مقدس در کشور است، گفت: اکثر چهره‌های برجسته کشوری از جمله شهید صیاد شیرازی، شهید بروجردی و سرلشکر صفوی کارهای مهم و تاثیرگذار خود را از کرمانشاه شروع کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش ویژه مردم استان‌های کرمانشاه، خوزستان و ایلام در دوران دفاع مقدس، افزود: موضوع دفاع مقدس در این استان‌ها باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد و در این خصوص دایره المعارف جنگ کرمانشاه و استان‌های غربی باید ویژه تهیه شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس‌ با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور، عنوان کرد: با توجه به اتفاقات اخیر، باید در موضوع دفاع مقدس ورود بیشتری داشته و در قالب جهاد تبیین، نسل جوان و آیندگان را با رخدادهای دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

وی عنوان کرد: در جریانات اخیر خیلی‌ از عزیزان نگران شده بودند، در حالی که ما در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از این صحنه‌ها زیاد دیده‌ایم و زمانی در شرایطی که رزمندگان در خط مقدم مبارزه با دشمن در مرزهای عراق بودند، چهره‌های برجسته کشور و مردم مظلوم در استان‌های مختلف ترور می‌شدند.

سردار کارگر ادامه داد: در دوران دفاع مقدس توانستیم به دنیا ثابت کنیم که «ما می‌توانیم» و به برکت دوران دفاع مقدس است که امروز توانمندی کشور در حوزه دفاعی به حدی رسیده که دشمنان جرات ندارند نگاه چپ به ما داشته باشند.

‌وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس حتی قادر به ساختن سیم خاردار هم نبودیم، در حالی که امروز از نظر نظامی قدرتمندیم و با برخورداری از نیروهای مردمی به عنوان با ارزش‌ترین عنصر در دنیا حرف برای گفتن داریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خدمت کردن را بهترین کار در شرایط فعلی عنوان و تاکید کرد: مدیران و مسئولان باید هر کاری می‌توانند برای بهبود معیشت کشور داشته باشند.

وی با اشاره به تحصیل 16 میلیون دانش‌آموز در کشور، اضافه کرد: اگر بخواهیم کشور آینده موفقی داشته باشد و دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم، باید دانش‌آموزان را در اولویت برنامه‌ها قرار داده و با استفاده از معلم‌های خوب در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

سردار کارگر تاکید کرد: باید با ابزار کمک آموزشی و نیز برنامه‌ریزی برای حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، نوجوانان و جوانان را با رخدادهای دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: اگرچه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خیلی در حوزه آموزش و پرورش کار شده اما در این زمینه عقب افتادگی‌های جدی داریم، لذا مسئولین کشوری و استانی باید توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشته باشند.

سردار کارگر اشاره‌ای هم به ذکاوت و شجاعت بالای دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها داشت و متذکر شد: نباید از این نوجوانان و جوانان به عنوان سرمایه‌های مهم آینده غفلت کنیم.

وی اشاره‌ای هم به نیاز فعلی کشور به مدیران کارآمد داشت و ابراز داشت: امروز کشور بیش از هرچیز به نیروهای انقلابی کارآمد احتیاج دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار