وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح:

ماموریت اصلی کمیسیون همکاری‌های تهران_ کاراکاس افزایش سطح معاملات تجاری است

امیر آشتیانی گفت: تمام تلاش خود را همچون گذشته و با قوت بیشتر به کار خواهیم بست تا مبادلات و تعاملات تجاری طرفین روند رو به رشد خود را با سرعت بیشتری طی کنند.
کد خبر: ۵۵۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ - 15November 2022

ماموریت اصلی کمیسیون همکاری‌های تهران_ کاراکاس افزایش سطح معاملات تجاری استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، مراسم امضا سند همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ونزوئلا در حوزه‌های انرژی، پتروشیمی صنعتی، معدنی، کشاورزی، تجارت امروز (سه‌شنبه) با حضور امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس کمیسیون اقتصادی ایران و ونزوئلا، معاون رئیس جمهور، «رامون بلاسکز» وزیر حمل و نقل، وزرای  انرژی و کشاورزی کشور ونزوئلا در هتل استقلال برگزار شد.

در اختتامیه این مراسم امیر سرتیپ آشتیانی اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که نهمین اجلاس کمیسیون مشترک عالی همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا با تلاش و زحمات شبانه روزی همکاران ایرانی و ونزوئلایی ظرف سه روز گذشته، با موفقیت برگزار شد.

وزیر دفاع ادامه داد: اعتقاد راسخ داریم، که برگزاری موفقیت آمیز این کمیسیون، آغاز و نقطه عطفی در روابط و مناسبات کلان و راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا تحت راهبری حجت‌الاسلام رئیسی و نیکلاس مادورو رؤسای جمهور دو کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا به عنوان دو کشور مستقل و دارای مواضع نزدیک و مشترک درخصوص بسیاری از موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی، توانستند در طول برگزاری این نوبت از کمیسیون، علاوه بر پیشبرد متوازن همکاری‌های دوجانبه، به توافقات و تفاهمات جدید و قابل اتکایی در حوزه‌های اقتصادی، علمی، فناورانه، صنعتی، کشاورزی، انرژی، فرهنگی و سایر ابعاد همکاری دست یابند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تاکید کرد: معتقدیم نتایج و توافقات این کمیسیون و اجرای آن، که حاصل جلسات تخصصی متعدد میان طرفین بوده است، فصل جدیدی را در همکاری‌های کلان اقتصادی دو کشور فراهم کرده و فرصت جدید برای گسترش این همکاری‌ها در بخش‌های دولتی و خصوصی به وجود خواهد آورد.

امیر آشتیانی گفت: بنده و رامون بلاسکز، به عنوان مسئولین کمیسیون مشترک عالی همکاری‌های دو کشور، تمام تلاش و اهتمام خود را همچون گذشته و با قوت بیشتر به کار خواهیم بست تا مبادلات و تعاملات تجاری طرفین روند رو به رشد خود را با سرعت بیشتری طی کنند. یقینا مأموریت اصلی و حتمی ما، کمک به تجار، بازرگانان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران دو کشور جهت افزایش و ارتقاء سطح مبادلات اقتصادی، تجاری و بازرگانی فی مابین خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از مقامات عالیرتبه و مسئولین بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی کشور دوست و برادر جمهوری بولیواری ونزوئلا و همینطور از همکاران خودم در بخش‌های مختلف به منظور تلاش‌های شبانه روزی جهت برگزاری موفقیت‌آمیز این کمیسیون و تهیه و تدوین اسناد متعدد قدردانی می‌کنم.

امیر آشتیانی با بیان اینکه یکی از توافقات خوب، صادرات بیش از صد هزار خودرو در مدت پنج سال است، اظهار کرد: در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان همانند دستگاههای همودیالیز توافقاتی صورت گرفت، توافقاتی هم در خصوص انتقال فناوری انجام شده است. توافقات خوبی در حوزه گمرک و موضوعات حقوقی و قضایی فی مابین صورت گرفته است. 

وزیر دفاع تصریح کرد: تسریع در روابط این دو کشور مورد تأکید طرفین است و امروز به رغم تحریم‌های مختلف موفق شدیم در زمینه‌های مختلف به توافقات و تفاهمات خوبی برسیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها