مسئول بسیج سازندگی قم:

جشنواره مردمی روایت جهاد در قم برگزار می‌شود

سرهنگ «ایراندوست» گفت: جشنواره مردمی روایت جهاد در قالب‌های هنری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴ - 14November 2022

جشنواره مردمی روایت جهاد در قم برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سرهنگ «علیرضا ایراندوست» مسئول بسیج سازندگی استان قم امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیج سازندگی دبیر کمیته خدمت‌رسانی کنگره شهدای استان قم است.

وی افزود: با همکاری دستگاه‌ها و اقشار مختلف تا امروز به نیت هر شهید ۶۰ خدمت که جمعاً به تعداد ۳۶۰ هزار خدمت به مردم و محرومین استان ارائه شده و گزارشی در قالب یک کتابچه به مقام معظم رهبری ارائه گردیده است.

ایراندوست ادامه داد: این خدمات شامل مرمت و تعمیر ۲۵۱ باب خانه با هزینه ۴.۵ میلیاردی، اهدای سبد کالا طی ۱۴ مرحله به تعداد ۱۷۰ هزار بسته، اهدای جهیزیه کامل در روز میلاد حضرت زینب (س)، آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، تعمیر رایگان وسایل منازل، اهدای لوازم التحریر، اشتغال‌زایی ۱۴۷۸ شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم، اعطای ۶۸ میلیارد تومان وام تبصره ۱۶، آبرسانی به ۱۸ روستا و نصب ۵ مخزن آب رسانی، مقابله با کرونا در قالب ۲۰ هزار خدمت توسط طلاب جهادی، ۲۵۰۰ مشاوره تخصصی به صنایع استان، ارائه خدمات پزشکی در قالب ۲۰ هزار خدمت انجام گرفته است.

وی ابراز کرد: رزمایش اهدای جهیزیه به نیازمندان ۹ آذرماه در جمکران برگزار می‌شود و در این رزمایش در مرحله نخست ۲۰۰ جهیزیه به همت کمیته امداد و ۴۰۰ جهیزیه به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و با مشارکت مردم و خیرین به زوج‌های جوان اهدا می‌شود.

ایراندوست گفت: جهیزیه‌ها شامل ۱۲ قلم کالای اساسی شامل تلویزیون، یخچال، گاز، جارو برقی، ماشین لباسشویی، فرش ۶ متری، اتو و... به مبلغ ۲۶ میلیون تومان تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره مردمی روایت جهاد در قالب‌های هنری، چون فیلم، عکس، داستان، خاطره و یادداشت برگزار می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره روایت جهاد تا ۱۵ دی ماه می‌باشد و اختتامیه آن نیز ۳۰ بهمن برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت و پشتیبانی از طرح‌های هنری می‌باشد.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی دو، گفت: این رزمایش متشکل از ۱۱۰ گروه جهادی است که در هفته بسیج اقدام به خدمت رسانی به محرومین خواهد کرد.

ایراندوست ادامه داد: اول آذر همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی با حضور گروه‌های مرتبط برگزار خواهد شد که در این همایش از فعالان اقتصاد مقاومتی تقدیر خواهد شد.

وی گفت: در استان قم ۸۵۰ گروه جهادی ثبت شده در سامانه اطلس داریم که از آن‌ها ۳۵۰ گروه فعال می‌باشند و استان قم در کشور جزء ۵ استان اول و نمونه جهادی می‌باشد.

ایراندوست تاکید کرد: گروه‌های جهادی ما مناطق محروم حدود ۱۱ استان را در زمینه‌های عمرانی کشاورزی پزشکی اقتصادی فرهنگی و تبلیغی پوشش داده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار