مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد؛

اسناد دفاع مقدس گنجینه‌‌ای برای نسل‌های آینده

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: مجموعه‌هایی که اسناد دفاع مقدس در اختیار دارند دارای گنجینه‌هایی هستند که گمشده نسل جوان است، اگر این گنجینه‌ها در اختیار آن‌ها قرار گیرد الگوی رفتاری و عملی برای جوانان و نوجوانان خواهد بود؛ بر همین اساس باید با انسجام‌بخشی به فعالیت‌ها، تلاش و تحرک بیشتری در این حوزه داشت.
کد خبر: ۵۵۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ - 09November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه کمیته اسناد و مدارک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به ریاست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و با حضور اعضای این کمیته امروز در ساختمان سابق جهاد سازندگی خراسان که به عنوان میراث دفاع مقدس ثبت شده برگزار شد.

در ابتدای این جلسه جعفر بهرامی دبیر کمیته اسناد و مدارک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با مرور مصوبات جلسه قبل این کمیته، گزارش کوتاهی از اقدامات صورت گرفته ارائه کرد.

در ادامه، اعضا ضمن ارائه نقطه نظرات خود در خصوص راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان خراسان رضوی در مورد برگزاری دوره‌های آموزشی تاریخ شفاهی به تبادل نظر پرداختند.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: ساختمان جهاد سازندگی خراسان میراث گرانبهای شهدای جهادگر است که نقش آن‌ها در دفاع مقدس همتراز با نیروهای مسلح بود با این فضیلت که آن‌ها سنگرساز بی‌سنگر شدند.

وی افزود: جهادگران در دوران دفاع مقدس در مناطق مختلف عملیاتی جهت احداث خاکریز و جان‌پناه در تیررس دشمن قرار گرفتند تا رزمندگان در تیررس دشمن قرار نگیرند.  

این مسئول یادآور شد: از اعضای کمیته اسناد و مدارک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی که نسبت به برگزاری منظم و مستمر جلسات اهتمام دارند قدردانی می‌شود و باید این فرصت را غنیمت شمرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سی‌ام شهریور در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت بر این مهم تأکید کردند زمانی کار شما تمام می‌شود که همانگونه که در مورد دفاع مقدس فکر می‌کردید نوجوانان و جوانان نسبت به این حماسه باورمند شوند، لازمه تحقق این فرمایش معظم له جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس و ارائه آن به نسل جدید است تا با انتقال حقایق از اسناد به فکر و اندیشه و شناخت جوانان نسبت به این حماسه جاوید تبدیل به باور شود.  

یوسفعلی‌زاده گفت: مجموعه‌هایی که اسناد دفاع مقدس در اختیار دارند دارای گنجینه‌هایی هستند که گمشده نسل جوان است، اگر این گنجینه‌ها در اختیار آن‌ها قرار گیرد برای جوانان و نوجوانان الگوی رفتاری و عملی خواهد بود لذا باید با انسجام‌بخشی به فعالیت‌ها، تلاش و تحرک بیشتری در این حوزه داشت.

وی در ادامه به حوزه مأموریتی کمیته اسناد و مدارک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: مبنای اقدامات این کمیته دستورالعمل‌هاست که تلاش‌های دستگاه‌ها آن را عملیاتی می‌کند.

در این نشست مقرر شد ظرف یک هفته دستورالعمل راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی تاریخ شفاهی دفاع مقدس به تأیید نهایی برسد و توسط کمیته اسناد و مدارک به کلیه اعضا ابلاغ شود.

همچنین مقرر شد جهت انسجام‌بخشی اقدامات، اعضا در قالب گروهی در پیام‌رسان ایتا فعالیت داشته باشند.

اسناد دفاع مقدس گنجینه‌‌ای برای نسل‌های آینده

اسناد دفاع مقدس گنجینه‌‌ای برای نسل‌های آینده

اسناد دفاع مقدس گنجینه‌‌ای برای نسل‌های آینده

اسناد دفاع مقدس گنجینه‌‌ای برای نسل‌های آینده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار