دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

بازتاب پرتاب موفقیت‌‌آمیز موشک «عماد» در رسانه‌های عربی و غربی

پرتاب موفقیت آمیز موشک دوربرد «عماد» که امروز یکشنبه آزمایش شد، در رسانه‌های عربی و غربی بازتاب گسترده‌ای داشت.
کد خبر: ۵۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ - 11October 2015

بازتاب پرتاب موفقیت‌‌آمیز موشک «عماد» در رسانه‌های عربی و غربی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «عماد» نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف میباشد که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور کامل منهدم کند.

پرتاب موفقیت آمیز این موشک دوربرد در رسانههای عربی و غربی بازتاب گستردهای داشت که مشروح این بازتاب از منظرتان میگذرد:

** پایگاه خبری العهد: این پایگاه خبری با انتخاب این تیتر«عماد نسل جدیدی از موشکهای بالستیک ایرانی» نوشت: وزیر دفاع ایران با بیان اینکه طراحی، ساخت و آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد یک جهش فناورانه و عملیاتی در این حوزه راهبردی به شمار می رود تاکید کرد: ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچکس اجازه نمی گیریم و برنامه های دفاعی خود را بویژه در حوزه موشکی با قاطعیت دنبال میکنیم که موشک عماد یکی از مصادیق برجسته آن محسوب می شود.

** شبکه خبری المیادین: این شبکه نیز گزارش داد: وزیر دفاع ایران از آزمایش موشک دور برد عماد خبر داد و افزود این موشک نسل جدیدی از موشکهای بالستیک است.

** شبکه خبری الجزیره: این شبکه خبری نیز در پایگاه اینترنتی خود با انتخاب این تیتر« ایران از آزمایش موفقیتآمیز موشک بالستیک خبر داد» نوشت: موشک دور برد بالستیک عماد قابل هدایت و کنترل تا لحظه اصابت میباشد که اهداف مورد نظر را بادقت بالا مورد اصابت قرار داده به طور کامل منهدم میکند.

این شبکه در ادامه نوشت: این آزمایش موشکی جدید ایران در حالی صورت میگیرد که شورای امنیت سه ماه پیش این کشور را از توسعه موشکهای حامل کلاهکهای هستهای منع کرده است.

** روزنامه الأهرام مصر: این روزنامه نیز در پایگاه اینترنتی خود در خبری فوری نوشت: ایران با موفقیت موشک دوربرد عماد را آزمایش کرد.

** خبرگزاری رویترز: این خبرگزاری نیز نوشت: ایران موشک بالیستیک دوربرد جدید خود را با موفقیت آزمایش کرد.

** خبرگزاری ترندنیوز آذربایجان: این خبرگزرای با بازتاب پرتاب موشک عماد به همراه تصاویری از آن به نقل از وزیر دفاع کشورمان نوشت: ایران با موفقیت موشک بالستیک جدید دوربرد ساخت داخل را پرتاب کرده است.

** خبرگزاری فرانسه: در بازتاب پرتاب موفقیت آمیز موشک عماد نوشت: ایران روز یکشنبه اعلام کرد با موفقیت موشک جدید بالستیک تولید داخل را آزمایش کرده است. گفته میشود این نخستین موشکی است که میتواند به صورت هدایت شونده تمام اهداف را بزند.

** روزنامه صهیونیستی جروزالم پست: این روزنامه نیز گزارش داد که ایران با موفقیت موشک بالستیک دوربرد جدید خود را آزمایش کرد. موشک عماد 1700 کیلومتر برد و ظرفیتی 750 کیلوگرمی دارد. این آزمایش موفقیتآمیز نشاندهنده پیشرفت آشکار ایران در ارتقاء دقت سامانه موشکی این کشور است.
 
** شبکه سی ان ان: این شبکه اعلام کرد که ایران موشک دوربرد زمین به زمین جدید خود را با موفقیت آزمایش کرد. موشک عماد، که به دست کارشناسان داخلش طراحی و ساخته شده است، اولبن موشک ایرانی است که می تواند تا لحظه اصابت به هدف هدایت شود. 
 
** شبکه خبری بی بی سی: این شبکه با انتخاب این تیتر«ایران یک موشک "دوربرد بالستیک" را آزمایش کرده است»، نوشت: مقامات نظامی ایران میگویند که یک موشک "دوربرد" را با موفقیت آزمایش کردهاند. این موشک دوربرد "عماد" نام دارد و متعلق به "نسل جدید موشکهای بالستیک زمین به زمین" ایران است. به گفته مقامات ایرانی این موشک نخستین موشک دوربرد ایران با "قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف" است.

گفتنی است، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که، در آستانه محرم حسینی فرزندان رشید ملت بزرگ و سلحشور ایران اسلامی در وزارت دفاع با مدد گرفتن از الطاف بیکران الهی و رمز مقدس یا ابوالفضل العباس(ع) موشک دوربرد "عماد" نسل جدید موشکهای بالستیک زمین به زمین جمهوری اسلامی ایران را با موفقیت آزمایش کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار