امام جمعه مشهد:

تداوم ایثارگری ملت ایران همچون دفاع مقدس/ «حجاب» پرچم حکمرانی دین است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: ملت ایران نسبت به دوران دفاع مقدس هیچ تغییری نکرده و ایثارگری‌هایش همچنان ادامه دارد، این مردم به دنبال حاکمیت دین بوده و هستند، نه این که بخواهند صرفا آب و خاک ملت را در برابر دشمن حفظ کنند بلکه می‌خواستند دین در کشور حاکم شود و ایثارگری‌های شهدا نیز همین هدف را دنبال می‌کرد.
کد خبر: ۵۴۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ - 23September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» در خطبه‌های نمازجمعه امروز مشهد بااشاره به حضور رئیس جمهور در نیویورک و موضوع الحاق ایران به سازمان شانگهای اظهار داشت: این شرایط در زمانی به وجود آمده که کشور در حال برداشتن قدم‌های متعالی است به طوری‌که با اتصال به پیمان شانگهای در برابر تحریم‌ها جایگاه متعالی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: دشمن برای این که واقعیت‌های پیروزی انقلاب اسلامی را پنهان کند و این پیشرفت‌ها را برای مردم بی‌ارزش جلوه دهد تا مردم نتوانند لذت آن را لمس کنند قصه بی‌حجابی را ترویج داده و ابزار خود برای خسارت وارد کردن به کشور قرار داده است لذا مساله مقابله با بی‌حجابی برای همه دستگاه‌ها واجب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع ۲ خاصیت داشت که شامل دشمن‌شناسی و مردم‌شناسی بود.

علم الهدی افزود: در آن مقطع زمانی همه دنیا با ایران جنگ خود را آغاز کردند و به مثابه یک ملت واحده خواستند کشور ما را مصادره کنند و نظام و انقلاب اسلامی را سرنگون نمایند و به کمتر از این هم راضی نبودند اما مردم با دشمن‌شناسی خود توطئه‌های دشمن را ناکام گذاشتند.

امام جمعه مشهد بیان داشت: دشمن از ۴۰ سال قبل تاکنون با وجود ناکامی‌های متعدد و شکست‌های زیاد هنوز از هدف خود دست برنداشته است و به کمتر از براندازی دین در کشورمان راضی نمی‌شود و در شرایط کنونی نیز دشمن همان موضع را در برابر کشور ما دارد.

وی بیان داشت: خاصیت مردم‌شناسی دفاع مقدس نشان می‌دهد که مردم ما همچنان با مقاومت و صلابت زیاد در برابر دشمنان ایستاده‌اند و صحنه‌ای را رقم خواهند زد که مشابه مقاومت آنان در هشت سال دفاع مقدس و بی‌نظیر در تمام دنیا بود به طوری که در عملیات فتح المبین یک کارشناس نظامی آمریکایی اذعان داشت که ایرانی‌ها با گوشت خود، در مقابل تانک‌های ما حضور یافتند.

علم‌الهدی گفت: ملت ما نسبت به دوران دفاع مقدس هیچ تغییری نکرده و ایثارگری‌هایش همچنان ادامه دارد، این مردم به دنبال حاکمیت دین بوده و هستند، نه این که بخواهند صرفا آب و خاک ملت را در برابر دشمن حفظ کنند بلکه می‌خواستند دین در کشور حاکم شود و ایثارگری‌های شهدا نیز همین هدف را دنبال می‌کرد.

امام جمعه مشهد با بیان این که حاکمیت دین ۲ عرصه دارد یادآور شد: یک عرصه حاکمیت دین، ولایت فقیه  و عرصه دوم حوزه عملیاتی نظام و حکمرانی دین است یعنی زمانی که حلال و حرام خدا در کشور مشخص باشد و واجبات الهی رعایت شود و منکرات از بین برود آن موقع می‌توان ادعا کرد که حکمرانی دین در جامعه پا برجاست.

وی تاکید کرد: در براندازی منکرات و اجرای واجبات دینی و در عرصه عملیاتی حکمرانی دین، مهمترین موضوع، مساله حجاب است و در واقع حجاب، نشانه و پرچم حکمرانی دین است و جامعه لاابالی و زنان بی‌حجاب به هیچ وجه نشانه‌های حکمرانی دین در جامعه نیست و ما تجربه این موضوع را در کشور داشتیم، درست هنگامی که رضاخان به سراغ کشف حجاب اجباری رفت و شکست خورد.

امام جمعه مشهد گفت: عناصر و جریانی در کشور می‌خواهند در کشور بی‌حجابی را گسترش دهند که این‌ها دشمن دین هستند و برداشتن حجاب همان خط دین‌ستیزی است.

علم الهدی افزود: مساله حجاب از روز نخست انقلاب در کشور وجود داشته اما مورد توجه لازم قرار نگرفته است و برخی دولت‌ها در مسأله حجاب غفلت کردند و آن طور که باید به وظیفه خود عمل نکردند مثلاً قانون حجاب در سال ۸۵ به تصویب رسید و ۲۰ دستگاه و نهاد وظیفه اجرای آن را بر عهده گرفتند اما هم اینک که ۱۷ سال از تصویب آن می‌گذرد دستگاه‌های مسئول چنان که باید به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: در بین این دستگاه‌ها، تنها نیروی انتظامی وظیفه سلبی و حتی پیشگیری را بر عهده دارد که در حوادث اخیر و در موضوع بی‌حجابی این میزان باید هزینه بدهد آن هم دستگاهی که محور اقتدار نظام است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: بی‌حجابی، گناه و تجاهر به فسق و ابزار سلطه دشمن بر ما بوده است و ناهنجاری اجتماعی ایجاد می‌کند و زن بی‌حجاب به دنبال خود فساد را وارد جامعه کرده و جوان در برابر زن نیمه عریان با موی پریشان فاسد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان داشت: در موضوع حجاب چه از نظر فقهی، و چه قضایی هیچ نقطه ابهامی نداریم و قرآن نیز در چند جا به صراحت مساله حجاب و لزوم آن را بیان کرده است و معلوم نیست چرا عده‌ای به دنبال جمع‌آوری گشت ارشاد در کشور هستند و در این مساله نیروی انتظامی به وظیفه خود در برابر بی‌حجابی عمل می‌کند.

وی ادامه داد: آن وقت یک عده نخبه و البته بی‌دین در کشور هستند که درباره گشت ارشاد نظریه می‌دهند و نظریه آن‌ها نشان می‌دهد که با دشمن دست داده‌اند که تا این حد با دین مقابله می‌کنند اما ملت ایران، ملتی مسلمان و  مردم ما زهراشناس و زینب‌شناس هستند و آرم و نشان حضرت زینب (س) هم مسأله حجاب است. هم‌اکنون هم اگر شما دانشگاه فردوسی مشهد را ببینید دانشجویان و اساتید دانشگاهی زیادی با حجاب و نخبه هستند و زنان اندیشمند و نخبه در برخی تخصص‌ها با یک حجاب قوی حضور دارند.

امام جمعه مشهد گفت: عده‌ای که به‌عنوان سیاستمدار و نخبه مطرح می‌شوند در برخی بیانیه‌ها و اظهارات خود درباره حجاب، طرفدار جنگ با دین و حکمرانی دین در کشور شده‌اند و افرادی که با بیانیه‌ها و اظهارات خود درباره حجاب مطالبی را عنوان کردند فکر عاقبت خود باشند چون عرصه امتحان سنگینی است و این افراد باید از خدا بترسند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار