دفاع پرس گزارش می‌دهد

از "کردستان" تا دمشق" گزارشی از فعالیت های سردار شهید "حسین همدانی" + تصویر

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در سالهای گذشته نقش تعیین کننده ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت.
کد خبر: ۵۴۶۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ - 09October 2015

از

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ "حسین همدانی" شب گذشته در حومه استان حلب در سوریه به شهادت رسید.

دقایقی پیش نیز روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای با تائید این خبر شهادت این سردار شجاع و گرانقدر به محضرت حضرت ولیعصر (عج) و نائب برحقش امام خامنه ای عزیز ( مدظله العالی ) و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت گفت.

در ادامه ی این اطلاعیه آمده است: سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سالهای گذشته که نقش تعیین کننده ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت ، عصر دیروز در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسید.

شهادت مشاور عالی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سردار همدانی در دوران دفاع مقدس مسئولیت هایی از جمله فرماندهی لشکر 32 انصار الحسین همدان، فرماندهی لشکر 16 قدس گیلان، معاونت عملیات قرارگاه قدس را بر عهده داشت. همچنین وی یکی از سرداران ارشد سپاه بود که در نقش موثری در فرماندهی جنگ علیه ضدانقلاب در استان های غربی کشور را برعهده داشت.

سردار همدانی پس از دفاع مقدس مسئولیت فرماندهی قرارگاه نجف اشرف و فرماندهی لشکر 4 بعثت، رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران و دو دوره جانشینی فرمانده نیروی مقاومت سپاه پاسداران، جانشنی سازمان بسیج مستضعفین و مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  برا برعهده داشت.

خاطرات سردار همدانی در کتاب "مهتاب خین"

کتاب «مهتاب خین» خاطرات سردار همدانی از دوران دفاع مقدس است.علاوه بر کتاب «مهتاب خین»، تاکنون 2 کتاب «تکلیف است برادر» شامل خاطرات حسین همدانی از انقلاب، کردستان و جبهه های غرب و «مزد مقاومت» خاطرات او از عملیات آزادسازی خرمشهر منتشر شدهاست.

تشکیل گروهی ویژه در سوریه برای مقابله با اقدامات تفرقهافکنانه دشمن

جانشین قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) اسفند ماه سال گذشته در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اینکه در سوریه برای احیای روحیه و انگیزه مبارزه و مقاومت چه اقداماتی انجام دادهاید، خاطرنشان کرد: بیشتر اقدامات مستشاری ایران حول محور پایش رفتار و فعالسازی کانون های بسیج با محوریت فرهنگی و حضور پرشور مردم در میدان مبارزه و مقاومت بود. ما سعی نکردیم رفتارها را مهندسی کنیم و یا از اصول و قواعد طراحی استفاده کنیم؛ بلکه به اقدام عملی برای اثبات رفتارهای وحدتآمیز و عزتآفرین پرداختیم.

وی اشاره کرد: برای افزایش معنویت، وحدت و انسجام در سوریه گروههایی با نام «کشاب» را ویژه نوجوانان سنی، علوی، مسیحی و اسماعیلیه تشکیل دادیم  تا از این دریچه بتوانیم مقصودمان را صریحتر به سمع و نظرشان برسانیم. این اقدامات به جایی رسید که خوشبختانه امروز طلبه جوان ما در استان حلب به محور کارهای فرهنگی سوریه تبدیل شده است.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه صدور فرهنگ دفاع مقدس و تشکیل بسیج مردمی، از دیگر دستاوردهای همکاری مستشاری ایران در سوریه است، افزود: با تشکیل بسیج مردمی، فرماندهان و مسئولانی که توسط دشمنان تضعیف شده بودند دوباره جان گرفتند و از طرفی دیگر، هراس داعش و جبهه النصره از نیروهای بسیجی ما نشان میدهد فرهنگ دفاع مقدس به خوبی در میان جوانان سوریه بهعنوان یک مدل و الگو معرفی شده است.

سردار همدانی در پایان خاطرنشان کرد: کانونهای بسیج در محلههای اشغالی هم دست از فعالیت برنداشته و انتقال این فرهنگ باعث شده تا کارکنان ارتش سوریه که نماز و قرآن خواندن را ممنوع کرده بودند نیز به اقامه نماز و برپایی مراسم مذهبی روی بیاورند. از مبارزه شیعه و سنی در کنار هم علیه جبهه نفاق و تروریستها بسیار خوشحالم، چرا که آمارها نشان میدهد درصد بالایی از نیروهای مردمی یا بسیجی در سوریه به برادران اهل سنت اختصاص دارند.

تشکیل 14 کانون فرهنگی بسیج سوریه در 14 استان سوریه/ در سوریه دیگر ارتشی که در آن قرآن و نماز خواندن ممنوع باشد وجود ندارد

سردار همدانی در همایش نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی کانون بازنشستگان سپاه استان تهران که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل 14 کانون فرهنگی بسیج در 14 استان سوریه اشاره کرد و گفت: این کانونها حتی در استانهای تحت اشغال النصره هم فعالیت دارند و حضور فرهنگ بسیجی در کنار نیروهای ارتش سوریه باعث تحولات زیادی در این نیروها شده، بهطوری که ارتشی که در آن، نماز و قرآن خواندن ممنوع بود، دیگر در سوریه وجود ندارد.

جانشین قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) در انتهای سخنان خود با اشاره به وضعیت داخلی کشور گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در آن سوی مرزهای کشور در حال محصول دادن است، اما هنوز نتوانستهایم الگوی مناسبی را برای مسائل اقتصادی و فرهنگی در کشور اجرا کنیم تا کشورهایی که تشنه این الگوها هستند، بتوانند بهرهبرداری کنند. ما در بحث فرهنگی در داخل مشکل جدی داریم و نخبگان فرهنگی بهویژه یادگاران دفاع مقدس وظیفه خطیری در این الگوسازی دارند.با آغاز جنگ سوریه وی نقش تعین کننده ای در کمک به جبهه مقاومت و تشکیل بسیج سازندگی سوریه در نبرد با تروریست های تکفیری را برعهده داشت.

"حسین شمشادی" خبرنگار واحد مرکزی خبر در سوریه که سال ها وظیفه خبررسانی از اوضاع این منطقه را برعهده داشت شب گذشته در صفحه ی اینستاگرام خود از شهادت سردار همدانی خبر داد.

سردار سرتیپ همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی گلدوز مطلق
|
-
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
1
سلام
به خانواده محترم این شهید بزرگوار و شما برادران ارجمندم تسلیت عرض میکنم.
خواهشی داشتم. لطف کنید قبل از «کردستان» یک «استان» اضافه کنید. اینطوری که دارید از پژاک و پ کاکا دلبری میکنید.
ببخشید اگر جسارت شد
خاک پای شما
نظر شما
پربیننده ها