یادداشت/

«اربعین» نمایش بزرگ اقتدار شیعیان جهان

اربعین به منزله نمایش بزرگ اقتدار شیعیان جهان است و ثابت می‌کند خون شهدا و مظلومین جهان بالاخص امام حسین (ع) و یاران ایشان همواره رنگین است و یادشان همواره در اذهان مسلمین جهان زنده است.
کد خبر: ۵۴۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۶ - 17September 2022

اربعین و روایت آن‌هایی که راهیان نور شدندگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- علی عبدالصمدی؛ نخستین شخصی که در تاریخ اسلام و تشیع به زیارت مزار مطهر امام حسین علیه السلام نائل آمد، جابرابن عبدالله انصاری بود که چهل روز پس از شهادت ایشان و اصحاب وفادارشان به کربلا رسید.

از آن موقع، زیارت اربعین در بین مسلمانان بالاخص اهل تشیع مرسوم است.

در سالیان و دهه‌های اخیر به ویژه پس از سرنگونی حاکمیت صدام حسین و ایجاد روابط حسنه بین ایران و عراق زوار ایرانی با طمانینه‌ی خیال بیشتر پا به این سفر می‌گذارند و ارادت خود را به اهل بیت نبوت نشان می‌دهند.

خیل عظیمی از زوار ایرانی با وسائل نقلیه‌ی شخصی و عمومی رهسپار زیارت خانه‌ی سپهسالار عشق می‌شوند و بسیاری نیز با پای پیاده از بیابان‌ها می‌گذرند تا به وصال امام خود برسند و سلام خود را نثار ایشان کنند و با جان و دل بگویند السلام علیک یا حسین ابن علی سید الشهداء.

ایجاد امنیت در مسیری که زوار، بالاخص زواری که با پای پیاده طی طریق می‌کنند، همانا خدمت به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام است و دست کمی از زیارت تربت پاک سبط نبی ندارد.  مرزداران نیروی انتظامی و جان برکفان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در کنار فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق و تیپ ۱۱۰ الحشدالشعبی مسئولیت برگزاری این راهپیمایی عظیم و حفظ امنیت جانی و مالی زائران را بر عهده دارند و با تعامل با نیرو‌های مسلح کشور جهت حفظ امنیت مسیر چه در داخل مرز‌های کشورمان و چه در خاک عراق، به بهترین شکل می‌توانند آیین بزرگ پیاده روی اربعین را زنده و پاینده نگه دارند.

اما، بسیاری از کسانی که موفق به عزیمت نشده اند نیز کما فی السابق می‌توانند با شرکت در مجالس عزاداری چهلمین روز شهادت سیدالشهداء و اصحابشان به اشکال مختلف ِدین خود را ادا کنند.

اربعین یعنی به یاد امام شهید بودن؛ اربعین یعنی داغ حسین و اصحابش هنوز تازه است و تا ابد ابدیت نیز این داغ به دل‌ها تازه می‌ماند. قیام عاشورا هرگز فرو نخواهد نشست و پیروان امام حسین در جهان اسلام بالاخره روزی انتقام خون سرخ شهدای کربلا را از ظالمان جهان خواهند گرفت و اثبات خواهند کرد که گفتمان هیهات منا الذله جاودانه بر تارک فرهنگ اسلام و تشیع می‌درخشد.

دشمنان اسلام و مسلمین هم کفار کوردل بودند و هم منافقانی که در ظاهر ادعای مسلمانی داشته، اما راه و روش ظالمین جهان را در پیش گرفتند.

اربعین روزی است که ثابت می‌کند خون شهدا و مظلومین جهان بالاخص امام حسین و یارانشان همواره رنگین است و نام و یادشان همواره در اذهان شیعیان، مسلمین و آزادی‌خواهان جهان زنده است.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار