رییس پلیس آگاهی فراجا خبر داد؛

تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمین سطح‌دار/ اشراف پلیس بر مجرمان با استفاده از فناوری‌های روز

سردار قنبری با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمین سطح‌دار گفت: هم‌اکنون کنترل مجرمان به صورت سیستمی شده است و براساس سامانه با استفاده از فناوری‌های به‌روزی که در اختیار داریم مجرمان به طور جدی تحت کنترل هستند.
کد خبر: ۵۴۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۲ - 13September 2022

تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمین سطح‌دار/ اشراف پلیس بر مجرمان با استفاده از فناوری‌های روزسردار «محمد قنبری» رییس پلیس آگاهی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره بانک اطلاعاتی مجرمان خشن اظهار داشت: از همه مجرمان به ویژه مجرمان سطح‌دار بانک اطلاعاتی وجود دارد و بر آن‌ها اشراف داریم؛ هم‌اکنون کنترل مجرمان به صورت سیستمی شده است و براساس سامانه با استفاده از فناوری‌های به‌روزی که در اختیار داریم مجرمان به طور جدی تحت کنترل هستند.

سردار قنبری با بیان اینکه برخی از این مجرمان خشن برای چندمین بار است که دستگیر می‌شوند، ادامه داد: گاهی اوقات اتفاقاتی که می‌افتد به صورت گسترده در فضای مجازی باز نشر پیدا می‌کند و مردم بیشتر متوجه می‌شوند، اما اقداماتی که ما در دستگیری این افراد انجام می‌دهیم متناسب با بازتاب وقوع جرم به آن پرداخته نشده است.

رییس پلیس آگاهی فراجا در پاسخ به این سوال که آیا قانون در حال حاضر بازدارندگی لازم از جرم را دارد و یا لازم است که نمایندگان مجلس در خصوص بازدارندگی قانون و اصلاح آن اقدام کنند، گفت: ما در پلیس آگاهی و انتظامی وظایف خودمان را که کاملا هم این وظایف مشخص است، انجام می‌دهیم. قانون هم توسط قانون‌گذار مصوب شده است، اما ما باید به هر طریقی هزینه جرم را برای مجرم بالاتر ببریم و برخورد به موقع باید صورت بگیرد و در کار‌ها تسریع شود.

سردار قنبری تاکید کرد: در مجموع در حال حاضر پلیس و دستگاه قضایی با تمام توان پای کار آمده‌اند و این اقدامات تاثیرات خوبی نیز داشته است و آرامش بیشتری ایجاد شده و به مرور شاهد کاهش وقوع جرم در جامعه خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی می‌تواند در وقوع جرم موثر باشد، تصریح کرد: طبیعتا هر موضوعی می‌تواند در وقوع جرم موثر باشد، جرم دارای علل مختلف است. یک ضلع وقوع جرم، مجرم است و یک ضلع دیگر آن مالباخته است و ضلع دیگر آن جامعه و شهریت است. همه این موارد باید در کنار هم به صورت یک فرآیند کلی مورد توجه قرار بگیرد.

رییس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به حاشیه‌نشینی و ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی در اطراف شهر‌ها ادامه داد: قطعا حاشیه‌نشینی هم می‌تواند در افزایش جرم تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار