رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛

لزوم تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس

«جلال‌زاده» بر لزوم تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: باید از زوایای مختلف به گنج جنگ بپردازیم و آن را به جوانان معرفی کنیم.
کد خبر: ۵۴۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ - 12September 2022

لزوم تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدسبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز در همایش ملی جایگاه دانش، فناوری و خلاقیت در دفاع مقدس در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با بیان اینکه ناب‌ترین فرزندان ایران در نیرو‌های مسلح خدمت می‌کنند، اظهار داشت: نعمت دفاع مقدس نامکشوف مانده است.

وی با بیان اینکه باید گنج جنگ را بشناسیم و آن را به دیگران بشناسانیم، افزود: هنوز نتوانستیم دفاع مقدس را به دنیا و ملت خود معرفی کنیم.

جلال‌زاده با تاکید بر اینکه باید از زوایای مختلف به گنج جنگ بپردازیم و آن را به جوانان معرفی کنیم، تصریح کرد: ملت ایران اسلامی در دفاع مقدس راه طولانی تاریخی را به کوتاهی طی کرد و با رهبری حضرت امام راحل و تمدن غنی ملت توانستیم در یک یا دو دهه راه تاریخی را طی کنیم.

وی بیان داشت: هشت سال دوران دفاع مقدس برای ملت ایران در تاریخ پرفراز و نشیب آن دارای ارزش صدساله بود تا به خودباوری و ما می‌توانیم، برسیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: حضرت امام راحل آن گونه در دفاع مقدس مدیریت کرد تا بتوانیم راه تاریخی را به کوتاهی مدیریت کنیم و نتیجه ما می‌توانیم در دفاع مقدس ثبت شد و اگر امروز جوان ایرانی در نانو، بایو و دیگر تکنولوژی‌ها به رده‌های بالای علمی می‌رسند، ناشی از حرکت تاریخی دفاع مقدس است.

وی گفت: در سیاست‌های برنامه هفتم کشور تلاش شد تا سهم نیرو‌های مسلح در بنیه دفاعی ارتقا یابد و نیرو‌های مسلح با دست یافتن به علم و فناوری، دانش فناوری را بومی کردند که نتیجه دستاورد‌های دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر بیان دستاورد‌ها و تلاش‌های نیرو‌های مسلح و ارتش در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: این دستاورد‌ها باید بازگو شود.

جلال‌زاده تصریح کرد: علم و فناوری مبتنی بر معنویت و اسلامیت، دفاع مقدس را اسلامی و انسانی کرد و باید واقعیت‌های این دوران گفته شود و دانش موجود در دفاع مقدس الهی بر مبنای معنویت و انسانیت بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه در دفاع از خود دریغ نمی‌کنیم، گفت: امروز نیرو‌های مسلح ما بازدارنده هستند، زیرا چشم طمع به هیچ کشوری را نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها