نماینده ایران در کنسولگری اقلیم کردستان عراق:

مردم سلیمانیه از مسافران ایران با مهمان نوازی استقبال می‌کنند

نماینده ایران در کنسولگری اقلیم کردستان عراق گفت: مردم سلیمانیه از مسافران ایران با مهمان نوازی استقبال می‌کنند و این مهم نشان دهنده عمق روابط فرهنگی طرفین است.
کد خبر: ۵۴۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴ - 10September 2022

مردم سلیمانیه از مسافران ایران با مهمان نوازی استقبال می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اسدی روز شنبه در نشست و جلسه‌ای که با حضور فرمانده سپاه کردستان، استاندار سلیمانیه و استاندار کردستان در مرز باشماق مریوان برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه مسئولان اقلیم کردستان عراق نهایت همکاری را در خصوص زائران داشته اند.

وی گفت: روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر زائر از مرز باشماق وارد عراق می‌شوند و طبیعی است که چند نفر هم ناراضی باشند و آن هم به دلیل ناآشنا بودنشان با منطقه ماست.

اسدی خاطرنشان کرد: انتظار و درخواستی داریم که در موضوع حمل و نقل در مصاحبه‌ای به راننده‌ها توصیه‌ای نمائید که در بحث کرایه منصف باشند و در نیمه راه پشیمان نشوند که مسافران را پیاده کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان اقلیم به قول‌هایی که داده اند ۹۷ درصد عمل کرده اند، افزود: انتظار داریم که شرکت‌های حمل و نقل مدارا داشته باشند، چون مردم سلیمانیه مردمی مهمان نواز هستند و باید شرایطی ایجاد شود که مسافری در اقلیم احساس غریبی نکند.

هه وال ابوبکر استاندار سلیمانیه نیز با بیان خرسندی از همکاری با جمهوری اسلامی ایران در تردد زائران اربعین حسینی به کربلای معلی بر گسترش روابط تأکید کرد و گفت: امیدواریم شاهد افزایش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی اقلیم کردستان عراق و استان کردستان باشیم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار