مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

بازدید ۷ هزار دانش‌آموز از مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان در طرح «عطر بهشت»

«سلامی» گفت: طرح «عطر بهشت» در سال تحصیلی جدید با هدف آشنایی بیش از ۷ هزار نفر از نوجوانان و جوان با معارف دفاع مقدس در قالب اردو‌های یک‌روزه در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ - 01September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با «فرشید فلاح» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار داشت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیازمند وحدت، هم‌صدایی و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است که باید از همه ابزار‌های فرهنگی و هنری در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: برای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تبیین نقش و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، باید فرهنگ دفاع مقدس با جدیت برنامه‌ریزی و در تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و... مد نظر قرار گیرد.

سلامی با بیان این که هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای الگوسازی شهدا و ایثارگران به نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است، افزود: فرهنگ ایثار یکی از نیاز‌های اساسی امروز جامعه است و هرچه ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در جامع تبلیغ و تبیین شود، آینده بهتری را برای فرزندان خواهیم داشت.

وی با بیان این که تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس سبب افزایش روحیه مجاهدت و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه خواهد شد، ادامه داد: در هفته دفاع مقدس سال جاری و در قالب یکصد برنامه، تجلیل از ۱۵ هزار رزمنده، پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس و مقاومت به‌صورت همزمان در سراسر استان برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: بازدید دانش‌آموزان و نسل چهارمی‌های استان سمنان از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به جهت آشنایی با دفاع مقدس و فرهنگ و معارف آن بسیار موثر است که در این راستا، طرح «عطر بهشت» در سال تحصیلی جدید با هدف آشنایی بیش از ۷ هزار نفر از نوجوانان و جوان با معارف دفاع مقدس در قالب اردو‌های یک‌روزه در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان با مشارکت و همکاری نهاد‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

در این دیدار پیرامون برگزاری همایش خبرنگاران و اهل رسانه در آستانه هفته دفاع مقدس، دوره آموزش ضمن خدمت آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به‌صورت مجازی ویژه کارمندان استان سمنان، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در هفته دفاع مقدس، فضاسازی فرهنگی و تبلیغاتی در مناسبت‌های دفاع مقدس در سطح استان، تولید اثر فاخر هنری در حوزه دفاع مقدس و مقاومت در تراز کشوری، تولید نقاشی دیجیتال تصاویر شهدای استان سمنان، برگزاری همایش سینما و دفاع مقدس با حضور سینماگران و رزمندگان استان ، ثبت برنامه‌ها و فعالیت‌های دفاع مقدس در سامانه جامعه دفاع مقدس، بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها