امام جمعه زنجان:

شیوع کرونا، قله برجسته حیات علم پزشکی محسوب می‌شود

آیت‌الله «خاتمی» به دشواری‌های شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: هر چند این شیوع مصائب زیادی داشت، ولی این دوره به منزله قله برجسته‌ای است که در تاریخ حیات علم پزشکی رقم خورده است.
کد خبر: ۵۴۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶ - 27August 2022

به گزارش دفاع‌پرس در زنجان، آیت‌الله «علی خاتمی» در آئین نکوداشت روز پزشکی و همچنین روز داروسازی به دشواری‌های شیوع ویروس کرونا اشاره و اظهار داشت: هر چند این شیوع مصائب زیادی داشت، ولی این دوره به منزله قله برجسته‌ای است که در تاریخ ۴۳ سال بعد از انقلاب در تاریخ حیات علم پزشکی رقم خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: عنوان مدافعان سلامت در عرصه درمان، پزشکی و داروسازی بوده و این عنوان به نام شما پزشکان نوشته شده، چرا که شما پزشکان در همه عرصه‌ها چه آنهایی که در آزمایشگاه و یا تحقیق و نوآوری و در تولید واکسن و لوازم پزشکی این عنوان ارزشمند را  ایجاد کرده‌اید و در دل مردم جا پیدا کردید و نام شما و آثار وجودی شما به یادگار خواهد ماند.

وی با تذکر این مطلب که نباید این افتخار با غفلت و دلگرمی‌های موقتی عوض شود چرا که سرگرم زندگی شدن غفلت ایجاد می‌کند، گفت: به  برکت حضور پزشکان، داروسازان و محققین که عمرشان را در آزمایشگاه می‌گذرانند و در سخت‌ترین شرایط نیز کار را تعطیل نکردند در طول این چند سال مقابله با کرونا هم کارها به بهترین شکل انجام شد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه تلاش و فداکاری‌های پزشکان در افزایش امید به زندگی در جامعه قابل ستایش است، افزود: با حضور و نقش‌آفرینی این قشر، امید به زندگی بسیار شتاب گرفته است.

وی با بیان اینکه جهاد شامل سه بخش آزادیبخش، تدافعی و جهاد استشهادی می‌شود، ادامه داد: فداکاری‌ها و جانفشانی‌هایی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در هیچ دانشگاهی قابل تدریس نیست.

آیت‌الله خاتمی افزود: پزشکان بدون تعارف در مدت مبارزه با کرونا به معنای واقعی جهاد کردند به همین دلیل نام و جایگاه این قشر در تاریخ این مملکت به یادگار خواهد ماند و باید این افتخار و سربلندی در عرصه‌های درمان، پزشکی و داروسازی همچنان حفظ کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار