فرمانده کل انتظامی کشور:

بهره‌گیری از هوش مصنوعی باید در اولویت پلیس فتا باشد

سردار اشتری گفت: هوش مصنوعی و تجهیزات به روز و همچنین بحث آینده پژوهی باید در اولویت پلیس فتا قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۴۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ - 22August 2022

بهره‌گیری از هوش مصنوعی و تجهیزات به روز باید در اولویت پلیس فتا باشدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده انتظامی کشور در دوازدهمین گردهمایی روسای پلیس فتای سراسر کشور اظهار داشت: اقدامات همکاران ما در پلیس فتا انصافا در این عمر کوتاهی که از راه‌اندازی آن می‌گذرد اثربخش بوده و هر سال نسبت به دوره قبل خود پیشرفت بیشتری داشته است و البته فضای مجازی و سایبر با زندگی مردم کاملا عجین شده است.

سردار اشتری ادامه داد: امروز درصد بالایی از مردم با این فضا درگیر بوده و کارهای روزمره خود را انجام می دهند و در مجموعه پلیس کشور به همین نسبت که مردم زندگی شان با این فضا آمیخته می‌شود ما باید خودمان را بیشتر آماده کنیم این فضا در حوزه سیاسی، امنیتی، اقتصادی، پزشکی و ... تهدیداتی هم دارد که اگر مراقبت نشود مشکلات بسیاری ایجاد می شود.

فرمانده فراجا گفت: ما در ساختار جامع پلیس فراجا به ساختار پلیس فتا توجه کرده ایم. ما با نگاه تقویتی به پلیس فتا ساختارمان را تکمیل می کنیم.در تمام شهرستانهای ما باید پلیس فتا جایگاه داشته باشد و به عبارتی باید به جایی برسیم که‌در تمام رده های انتظامی که با مردم ارتباط دارند مانند کلانتری باید در حوزه فضای مجازی هم پاسخگو باشند. باید ماموریت پلیس فتا در کلانتری هم انجام شود و باید در برنامه توسعه پنج ساله هفتم که از ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد تا پایان این برنامه این نیازمندی را رفع کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه اولویت ما این است که در تمام شهرستان ها پلیس فتا داشته باشیم، تصریح کرد: فرصت فضای مجازی برای همه است و تهدیدات آن هم برای همه وجود دارد. باید از بُعد تجهیزات آخرین تجهیزات روز دنیا را داشته باشیم. در بحث ابنیه و ساختمان هم فضای پلیس فتا باید از دیگر مکان‌های ما متفاوت باشد. نخبگانی که ما در این حوزه داریم شاید در هیچ کشوری وجود نداشته باشند. ما در خصوص ساختار، ساختمان، جذب نیروی انسانی و تجهیزات پلیس فتا را متفاوت خواهیم دید. البته باید اعتبارات را نیز در نظر بگیریم ۹۰ درصد اعتبارات ما برای حقوق در نظر گرفته می شود و ۱۰ درصد برای نگه داشت هزینه می شود.

وی ادامه داد: ما باید به وزارت ارتباطات کمک کنیم تا شبکه ملی ارتباطات که خواسته مردم و رهبری است انجام شود و این رها بودن درست نیست و در هیچ جای دنیا هم اینگونه نیست و کنترل شده است و دولت نیز در این زمینه اراده دارد. در شورای عالی فضای مجازی که بنده به عنوان ناجا عضو هستم مطالبمان را در این زمینه بیان می کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه در برخورد با مجموعه جرایم در این حوزه باید پلیس محوریت خود را حفظ کند، گفت: این محوریت و جامعیت روز به روز تقویت شده است البته درست است که مجموعه ها و دیگر دستگاههای مجاز در این فضا ورود پیدا کرده اند اما محوریت با پلیس فتا است و تقویت هم شده است.

فرمانده فراجا با بیان اینکه ما در حوزه پیشگیری از جرایم مسئولیت داریم گفت: درخصوص آگاه سازی و امور مردم ما مسئولیت داریم و از اولویت های ما است. راهکارهایی که می شود برای پیشگیری از جرم انجام داد به مردم و سازمان ها ارائه دهیم. یکی از جاهایی که بسیار مورد هجمه بود بانک‌ها بود که راهکارهایی داده شد و حفاظت بیشتر شد. باید آسیب شناسی کنیم و راهکارهای لازم را به دستگاههای مربوطه ارائه دهیم.

سردار اشتری تصریح کرد: در خصوص اقداماتی که در حوزه امنیتی در فضای مجازی است ما نیز وظیفه داریم برخورد کنیم مانند خرید و فروش سلاح که اقدامات خوبی صورت گرفت و این افراد شناسایی و با آن‌ها برخورد شد. با موضوعاتی که امنیت مردم را به خطر می اندازد باید با اشراف کامل برخورد کنید. هیچ حرکتی در این فضانباید از چشم شما دور بماند.

وی ادامه داد: در بحث کلاهبرداری ها باید هوشیار بوده و برخورد کنیم. در بحث کلاهبرداری ها باید به فوریت برخورد کنیم.

فرمانده فراجا درباره مسایل ضداخلاقی گفت: باید در این زمینه برخورد کنیم. باید ببینیم در زیر پوست شهر چه می گذرد با کسب و کارهای غیرمجاز که در این فضا تبلیغ می شود باید برخورد کرد و دستگاه قضایی باید مجازات های سنگین برای اینها در نظر بگیرد. باید با ولنگاری در این حوزه برخورد کنیم. 

سردار اشتری درباره حمله به اعتقادات و شخصیت های محبوب گفت: باید با افرادی که به اعتقادات ما و علما و مراجع و کسانی که مورد اعتماد مردم هستند توهین می کند، سریع برخورد کرد. در جایی که به مسئولان افترا می زنند باید جلوی آن گرفته شود. یکی از کارهای دشمن القای ناامیدی است و می‌خواهند بگوید کسی دلسوز مردم نیست. بله اشکالات هست و حتما هم برخورد می شود اما این القای نا امیدی باید جلوی آن گرفته شود و جهاد تبیین شما که حضرت آقا فرموده اند همین است.

وی ادامه داد: هر اتفاقی که در این فضا می افتد گویا در کف خیابان رخ داده است. موضوع هوشمندسازی است که ما از سال گذشته بر آن تاکید بسیار داریم باید در مجموعه پلیس فتا هوشمندسازی و پلیس هوشمند در اولویت باشد البته این روند در پلیس فتا در حال انجام است‌.

فرمانده فراجا ادامه داد: موضوع هوش مصنوعی در پلیس فتا مهم است تجهیزات به روز می تواند کار صدها نفر را برای ما انجام دهد و در خیلی از کشورها این کار انجام می شود. یکی دیگر  از ماموریت‌های شما نیز آینده پژوهی است باید فرصت‌ها و تهدیدات را براساس داده ها شناسایی و تحلیل کنید و راهکار ارائه دهید. در برنامه توسعه هفتم که ما نقش پلیس را مشخص می کنیم پلیس فتا کجا قراردارد شما باید بگویید شش سال دیگر به کجا خواهیم رسید ماموریت شما با پلیس های دیگر متفاوت است سرعت پیشرفت موضوعات سایبر بسیار بالاست. امروز این اعتماد به فراجا در بین مسئولان وجود دارد.

سردار اشتری تصریح کرد: در حوزه معیشت کارهای خوبی صورت گرفته است البته تورم بیشتر است البته اتفاقات خوبی از شهریور ماه خواهد افتاد. در موضوع مسکن عقب ماندگی داریم امیدواریم دو الی سه سال آینده این مشکلات را پشت سر بگذاریم. ما بن بست در مسیرمان نیست و با جدیت بیشتری ادامه می دهیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار