جنتی در بزرگداشت شکست حصر آبادان؛

وصیت‌نامه‌های شهدا سبک جدیدی از ادبیات را خلق کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز ادبیات دفاع مقدس سبک بسیار ارزنده‌ای است، گفت: وصیت‌نامه‌هایی که شهدا بر جا گذاشته‌اند سبک ادبیاتی جدیدی را خلق کرده؛ که بسیار قابل توجه است.
کد خبر: ۵۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ - 27September 2015

وصیت‌نامه‌های شهدا سبک جدیدی از ادبیات را خلق کرد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت شکست حصر آبادان و رونمایی از کتاب عکس شوق وصال، با اشاره به شخصیت سرلشکر سید رحیم صفوی گفت: آقای صفوی در دوران جوانی شخصیتی پرتلاش و سختکوش داشت. ایشان در جوانی در کنار رزمندگان فلسطینی و بعد از آن در فرانسه و در کنار حضرت امام خمینی(ره) و سپس با فرمانده معظم کل قوا در جهت اعتلای کلمه حق و توسعه و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت تلاش کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سرلشکر صفوی برای دوستان چهرهای مهربان و دلسوز و برای دشمنان چهرهای سختگیر و مقتدر بوده است؛ که در کنار فعالیتهای رزمی، نبرد و جهاد، در عین حال به تحصیل علم و دانش پرداخت و در این راه نیز به درجات عالیه رسید؛ که تألیفات خوبی هم از ایشان منتشر شده است.

وزیر ارشاد بیان کرد: چیزی که امروز شاهد رونمایی از آن هستیم واقعاً نیاز نسل امروز است تا برای جوانانی که آن روزها را ندیده اند عبرتآموز باشد. دیدن این تصاویر برای بنده هم شوقآمیز و عبرت دهنده است؛ چراکه یادآور خاطرات گذشته میباشد.

جنتی با اشاره به ثبت خاطرات فرماندهان دوران دفاع مقدس تصریح کرد: بسیاری از جریاناتی که در طول 8 سال دفاع مقدس بر ما گذشته است ثبت و ضبط شده، امروز ادبیات دفاع مقدس یک سبک بسیار ارزندهای است. وصیتنامههای که شهدا بر جا گذاشتهاند سبک ادبیاتی جدیدی را خلق کرده است؛ که بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به عکسهای دوران دفاع مقدس نیز گفت: عکس یک رسانه گویا و ماندگار است. زبان تصویری همیشه همراه با آن است که در دنیای رسانهای جدید کاربرد و اهمیت بیشتری دارد. هر عکس یک پیام گذرا و عمیق و اثرگذار دارد؛ که در ذهن انسان تاثیرگذار است و خاطرهها را تداعی میکند.

وزیر ارشاد با اشاره به تصاویر هفته دفاع مقدس در سطح شهر تهران نیز گفت: حال و هوای چند روز گذشته شهر تهران به دلیل استفاده از تصاویر گسترده دفاع مقدس است؛ که کمتر دیده شدهاند؛ که این تاثیر رسانه عکس امسال را با سالهای گذشته متفاوت کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار