معاون امور مجلس رئیس جمهور در یادواره ۳ هزار شهید ایل قشقایی:

برای ادامه راه شهیدان وظیفه داریم با همگرایی برای پیشرفت کشور گام برداریم

حسینی گفت: امروز برای دفاع از آرمان شهیدان، وظیفه داریم دست در دست یکدیگر در مسیر رفع مشکلات و پیشرفت و آبادانی روز افزون کشور گام برداریم.
کد خبر: ۵۳۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵ - 01August 2022

برای ادامه راه شهیدان وظیفه داریم با همگرایی و هم افزایی در مسیر پیشرفت کشور گام برداریمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور امروز در نخستین یادواره سرداران، امیران و ۳ هزار شهید ایل قشقایی که در محل حرم مطهر شاهچراغ  استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: در طول تاریخ سرداران و بزرگان زیادی از ایل قشقایی برخاستند که با شجاعت در برابر استبداد، استعمار و اجانب، سینه سپر کرده و از حق و آزادگی دفاع کردند.

معاون رئیس جمهور با گرامی داشت سالگرد عملیات مرصاد به نقش موثر شهید صیاد شیرازی در این عملیات اشاره کرد و گفت: فرزندان ایل قشقایی بویژه شهید بزرگوار، صیاد شیرازی که در عملیات مرصاد رشادت‌های زیادی از خود به جای گذاشته و منافقین را که خیال خام فتح تهران را داشتند، به عقب رانده و درس فراموش نشدنی به آن‌ها دادند.

حسینی گفت: ایل قشقایی در دوران انقلاب و در تاریخ معاصر همواره مدافع حق و ظلم ستیز بودند و در دوران قاجار و رضاخان قلدر و نیز مقابله با تجاوز انگلیسی‌ها، رشادت و سلحشوری‌های به یاد ماندنی از خود به جا گذاشتند که از آن جمله می‌توان به اسماعیل خان قشقایی معروف به صولت الدوله اشاره کرد.

وی افزود: همچنین شخصیت برجسته‌ای همچون حکیم میرزاجهانگیر خان قشقایی منشأ برکات فراوانی بوده و شاگردان بزرگی همچون آیت الله بروجردی، حاج آقا رحیم ارباب و مرحوم آیت الله شاه آبادی در محضر این حکیم بزرگ تلمذ کردند.

حسینی گفت: اگر امروز دشمنان دیگر نمی‌توانند از گزینه نظامی علیه ملت ایران سخن بگویند به خاطر رشادت‌ها و روحیه شهادت طلبی ملت ایران است و دولت مردمی، عدالت محور و تحول گرای  رئیسی با آرمان‌های شهدا پیمان بسته است که راه پرافتخار شهدا را با خدمت گسترده به مردم و پیشرفت کشور ادامه دهد.

حسینی با بیان اینکه برای خدمت به مردم بزرگ ایران هرچقدر تلاش کنیم باز هم کم است خاطرنشان کرد: برای اینکه در مقابل شهدا رو سفید باشیم باید به کشوری آباد و پیشرفته تبدیل شویم و امروز وظیفه داریم دست به دست هم و با حرکت در مسیر برطرف کردن مشکلات و توسعه کشور، راه شهیدان را ادامه دهیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: امروز با اقدامات دولت مردمی گشایش‌های متعددی در حال انجام است که آثار آن به تدریج برای مردم ملموس خواهد شد و شاهد شرایط بهتری برای کشور خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: دولت مردمی به صورت شبانه روز و خستگی ناپذیر در حال تلاش است و سفر به تمام استان‌های کشور در سال اول خدمت، نشانگر اراده دولت برای رفع مشکلات معیشتی و رونق تولید است.

حسینی افزود: امیدواریم روحیه جهادی و انقلابی در تمام رده‌های مدیران و کارکنان کشور، تسری یافته و دست به دست هم با همدلی و هم افزایی اقدامات بزرگی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها