نماینده مردم در مجلس:

مطالب کتب درسی باید برای دانش‌آموز جذابیت داشته باشد

حق‌وردی با بیان اینکه مطالب کتب درسی روزآمد نیست، گفت: مطالب کتاب‌های درسی باید به گونه‌ای باشد که دانش آموز با طیب خاطر به سمت آن‌ها برود و علاقه داشته باشد.
کد خبر: ۵۳۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ - 25July 2022

مطالب کتب درسی باید برای دانش‌آموز جذابیت داشته باشد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حسین حق‌وردی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره ضرورت تغییر محتوای کتب درسی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این موضوع راهکار درازمدت می‌طلبد، چراکه کارشناسان نظرشان این بود که حجم کتاب‌های درسی زیاد است و هم خیلی از مطالبی که در برخی از کتاب‌های درسی وجود دارد به درد امروز دانش آموزان نمی‌خورد و مشکلی از مشکلات روز جامعه را برای آن‌ها و آینده شان برطرف نمی‌کند.

نماینده مجلس گفت: به قول امروزی‌ها مطالب کتب درسی کاربردی و روزآمد نیست، اما قطعا راهبرد درازمدتی می‌طلبد و این تغییر باید به تدریج صورت گیرد.  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حجم کتب درسی در بعضی از کتاب‌ها نیز باید کمتر شود، گفت: همچنین مطالب کتاب‌ها باید به گونه‌ای باشد که دانش آموز با طیب خاطر به سمت آن‌ها برود و علاقه داشته باشد.

حق وردی خاطرنشان کرد: مطالب کتب درسی باید اقناعی باشد، مخصوصا با تغییراتی که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در شیوه برگزاری کنکور اعمال می‌شود و معدل دبیرستان خیلی تعیین کننده می‌شود، قطعا کتاب‌ها باید از حافظه محوری به سمت تعمیق یادگیری حرکت کند یعنی مطالب کتاب‌ها طوری باشد که برای دانش آموز جذاب بوده و آن‌ها را به سمت یادگیری عمقی بکشاند.

وی با تاکید بر اینکه این‌ها مواردی است که حتما باید به آن‌ها توجه شود، یادآور شد: جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش و مسئولان این وزارتخانه برای بررسی مسائل آموزش و پرورش داشتیم که بحث تغییر محتوای کتاب‌های درسی نیز مطرح و اعلام شد که راهبرد درازمدتی در این رابطه شروع شده و این موضوع که باید در درازمدت و به تدریج این اتفاق بیفتد مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها