مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان‌ جنوبی:

۴۵۱ گلزار شهدای خراسان جنوبی ساماندهی شد

حجت‌الاسلام عزیزی از وجود ۴۸۰ گلزار شهدا و ساماندهی ۴۵۱ مورد آن خبر داد و گفت: برای ساماندهی گلزار‌های باقیمانده حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۵۲۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ - 12June 2022

۴۵۱ گلزار شهدای خراسان جنوبی ساماندهی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدتقی عزیزی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان‌ جنوبی در کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان اظهار داشت: به‌دلیل شیوع کرونا در دو سال گذشته جلسات این کارگروه برگزار نشده است و با توجه به رویکرد برنامه عملیاتی در دوره جدید، اعتبارات استانی بر این اساس تخصیص می‌یابد.

وی افزود: از ۴۸۰ گلزار شهدای استان، ساماندهی ۴۵۱ گلزار به اتمام رسیده و کار ساماندهی ۲۰ گلزار شهید در حال انجام است و برای ساماندهی ۹ گلزار دیگر هنوز اقدامی نشده است. با توجه به نگاه دولت سیزدهم در این خصوص تا پایان سال جاری باید ساماندهی همه آن‌ها انجام شود تا از این طریق دین خود را به شهدا ادا کنیم و بعد آن به حفظ و نگهداری آن‌ها هم بیش از گذشته با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی خاص خراسان‌جنوبی باید توجه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان‌جنوبی ادامه داد: ساماندهی قطعه یک گلزار شهدای بیرجند هم با توجه به اینکه در گذشته تعدادی از افراد دیگر هم در آن دفن شده‌اند باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود. بیشتر مشکل ایجاد زیرساخت در این باره مشکل برق‌رسانی است، چون ۵۰ تا ۵۵ درصد گلزار شهدای خراسان‌جنوبی از شبکه برق فاصله دارند که این موضوع سبب کندی برق‌رسانی به آن‌ها شده است.

حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به مکاتبه برای تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار مربوط به ساماندهی گلزار شهدای استان، گفت: هرچند از مرکز برای اتمام کار گلزار‌های شهدا در ۶ شهرستان استان اعتبار اختصاص یافته است، اما از هشت سال قبل اعتبار مورد نظر از محل اعتبارات استانی اختصاص می‌یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان‌جنوبی از وجود پنج گلزار شهید در جوار امامزادگان استان خبر داد و گفت: با توجه به طرح‌های کشوری اجرا شده در این باره، این طرح‌های برای اجرا در گلزار شهدای در جوار امامزادگان استان بومی‌سازی شده‌اند که با همکاری اوقاف در حال اجرا هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار