گزارش دفاع پرس از آیین رونمایی از کتاب "تاریخ مستطاب آمریکا"؛

کوشکی: کتاب را به شهید "نادر مهدوی" تقدیم می‌کنم/ قزوه: نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب در این روزگار مهم باید پرکارتر باشند

آیین رونمایی از کتاب "تاریخ مستطاب آمریکا" به همراه تجلیل از شهید "نادر مهدوی" در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ - 13September 2015

کوشکی: کتاب را به شهید

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم رونمایی از کتاب "تاریخ مستطاب آمریکا" بعد از ظهر روز گذشته باحضور پدر شهید احمدی روشن و فرزند شهید نادر مهدوی در سازمان هنری رسانهای اوج برگزار شد.

** بازخوانی هنری تاریخ آمریکا در کتاب "تاریخ مستطاب آمریکا"

حجت الاسلام همتی، مدیر موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه در ابتدای این مراسم در خصوص این کتاب گفت: از 2 سال پیش عدهای تلاش داشتند تا چهره آمریکا را تطهیر کنند که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به فعالیت این جریان هشدار دادند. لذا تلاش داشتیم تا با تولید محصولی به معرفی چهرهی واقعی آمریکا بپردازیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در صحبتهای خود طی چند ماه اخیر اقدام به معرفی جنایتهای آمریکا کردند؛ از همین رو برآن شدیم تا در یک اثر هنری تاریخ آمریکا را بازخوانی کنیم. در این تاریخ نکاتی وجود دارد که شاید تاکنون در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر نشده است.

همتی خاطرنشان کرد: فعالیتهای پژوهشی در 2 فصل سیاستهای آمریکا در دنیا و سیاستهای آمریکا در ایران انجام دادیم و از مشاورانی همچون فواد ایزدی بهره بردیم. وقتی برای مشورت خدمت آقای کوشکی رسیدیم، ایشان قبول کردند تا این کتاب را به نگارش درآورند.

مدیر موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه تصریح کرد: با مشاوره از آقای کوشکی منابع ما مکتوب شد و به آن چیزهایی رجوع کردیم که خود غربیها منتشر کردهاند. علاوه بر آن از خاطرات افراد دربار پهلوی نیز استفاده کردیم.

وی اظهار داشت: محتوای پژوهشی را پس از تهیه در اختیار آقای کوشکی قرار دادیم. همچنین حدود 150 کاریکاتور توسط مازیار بیژنی به تصویر کشیده شد که 108 تای آن در کتاب و یکی برای روی جلد انتخاب شد.

** قزوه: نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب در این روزگار مهم باید پرکارتر باشند

در این مراسم که سید مسعود شجاعی طباطبایی و مازیار بیژنی نیز حضور داشتند، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری به قرائت شعری در رابطه با استکبارستیزی پرداخت.

وی پیش از قرائت شعر خود، بیان داشت: ما شاعران براساس فضای تاریخی و مهم جامعه شعر میگوییم. روزهای پر پیچ و خمی را در پیش داریم که بچههای جبهه فرهنگی انقلاب باید پرکارتر باشند و بیخوابی بیشتری تحمل کنند.

** کوشکی: کتاب را به روح منور قهرمان استکبار ستیزی شهید "نادر مهدوی" تقدیم میکنم

صادق کوشکی نویسنده این کتاب نیز در این مراسم بیان داشت: مهر سال 66 در کردستان آمادهی انجام عملیات نصر8 بودیم که باخبر شدیم نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس درگیر شده است. رزمندگان خیلی حسرت خوردند. باز وقتی خبر رسید که هلی کوپتر آمریکاییها را نیز زدند، شوق و حسرت رزمنده ها بیشتر شد.

وی اضافه کرد: شهید بزرگوار نادر مهدوی و دوستانش به نیابت از مستضعفان عالم، بغض در گلو مانده ما را به گلولهای کردند و هلیکوپتر متجاوز آمریکایی را سرنگون کردند.

کوشکی تصریح کرد: نادر مهدوی و دوستانش شب هنگام بعد از جزیره فارسی در آبهای خودمان به 3 ناو متجاوز آمریکایی برخورد کردند. ناوی که قایق نجاتشان از قایقهای نیروی دریایی بزرگتر بود، اما این پاسداران باغیرت گفتند ما اجازه تعدی به دشمن نخواهیم داد. در این راه تعدادی شهید شدند و جسم مجروح شهید مهدوی نیز به دست آمریکاییها افتاد.

این نویسنده و استاد دانشگاه افزود: آنها حقوق بشر را با شکنجههایی که منجر به شهادت نادر مهدوی شد را نشان دادند. نادر مهدوی اما زیر شکنجهها یک آخ هم نگفت.

وی عنوان کرد: این کتاب را تقدیم به روح منور شهید نادر مهدوی قهرمان مبارزه با استکبار میکنم. کسی که به آمریکا فهماند که سربازان خمینی چه کسانی هستند.

کوشکی گفت: آنهایی که میگویند نیروی دفاعی ایران نصف روز نیز در برابر آمریکا استقامت ندارد، دست پروردههای نادر مهدوی را نشناختهاند و ندیدهاند که چگونه امروز ناوهای آمریکایی جرات نزدیکی به مرزهای آبی ایران را ندارند.

وی با بیان اینکه حضور پدر شهید احمدی روشن و فرزند شهید نادر مهدوی در این مراسم از حضور صد و کیل و وزیر برای من افتخارآفرینتر است، تصریح کرد: این کتاب چهره کریه آمریکا را بدون بزک نشان میدهد و این نقطه شروعی برای نمایش چهره واقعی آمریکا خواهد بود.

در پایان این مراسم پس از رونمایی از کتاب، عباس گودرزی طراح و نقاش، طرحهای شهیدان نادر مهدوی و مصطفی احمدی روشن را به خانواده این شهدا تقدیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها