رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

عملیات آواربرداری تا یافتن آخرین پیکر زیر آوار مانده با دقت دنبال می شود

نامی با اشاره به خطر احتمال ریزش سازه گفت: عملیات آواربرداری تا یافتن آخرین پیکر زیر آوار مانده با دقت دنبال می شود.
کد خبر: ۵۲۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ - 29May 2022

عملیات آواربرداری تا یافتن آخرین پیکر زیر آوار مانده با دقت دنبال می شودبه گزارش دفاع‌پرس از خوزستان، «محمدحسن نامی» رییس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در جمع خبرنگاران و در محل حادثه متروپل آبادان اظهار داشت: متاسفانه هنوز آمار دقیقی از افراد موجود در محل حادثه در دست نیست و مجبوریم برای کشف پیکر افراد زیر آوار دقت کار را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه وجود ۲ ساختمان در مجاور و یک ساختمان مقابل محل حادثه، تا حدود زیادی سرعت عملیات را پایین آورده است گفت: تیم های مهندسی مقاوم سازی در بخش های مختلف ساختمان را انجام می‌دهند و مجدد عملیات آواربرداری ادامه می یابد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: عملیات آواربرداری تا یافتن آخرین پیکر زیر آوار مانده با دقت دنبال خواهد شد.

نامی با اشاره به خطر ریزش سازه بیان کرد: در حال مقاوم سازی ساختمان هستیم؛ هر لحظه که دوربین‌ها حتی خطر مختصر را گزارش می دهند، عملیات متوقف و مقاوم سازی بیشتر می‌شود، تا زمان جست و جو، سازه ریزش نکند.

وی با بیان اینکه از نظر تجهیزات کمبودی نداریم ادامه داد: برخی از تجهیزاتی که در محل حادثه قرار دارند جزو تجهیزات منحصر به فرد در کشور هستند.

بخش‌هایی از برج دوقلوی متروپل در مرکز شهر آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ دچار ریزش شد.

از زمان ریزش این سازه تاکنون ماموران امدادی با تمام تجهیزات در حال جست‌وجو و آواربرداری هستند و متاسفانه تاکنون جسد ۲۹ جانباخته از زیر آوار ساختمان متروپل خارج شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار