مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان تاکید کرد؛

ضرورت گفتمان‌سازی دفاع مقدس در سطح جامعه

سردار «ظفری» با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های ایجاد گفتمان‌سازی توجه به اجماع جامعه است و نباید جامعه را قشری کنیم، گفت: در حوزه دفاع مقدس کار تبلیغی انجام داده‌ایم و به عرصه‌های گفتمان‌سازی دفاع مقدس ورود نکرده‌ایم.
کد خبر: ۵۲۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ - 18May 2022

ضرورت گفتمان‌سازی دفاع مقدس در سطح جامعهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان امروز (چهارشنبه) در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، با بیان اینکه اگر موضوع دفاع مقدس در سطح جامعه جاری شود، خیلی از مشکلات ما قابل حل است، اظهار داشت: اکثر حرکت‌های فرهنگی به شکل تبلیغی و شعاری است که قریب به ۴۰ سال است که در حوزه تبلیغی کار انجام می‌دهیم و کمتر به حوزه گفتمان‌سازی ورود پیدا کرده‌ایم.

وی بیان داشت: حوزه تبلیغ بر روی هیجانات جامعه اثرگذار است، ولی هیجانات ماندگاری ندارند و ویژگی تبلیغ و شعار ناپایداربودن آن است و هنوز وارد حوزه گفتمان‌سازی نشده‌ایم و دفاع مقدس را تبدیل به گفتمان جاری نکرده‌ایم.

سردار ظفری با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های ایجاد گفتمان‌سازی توجه به اجماع جامعه است و نباید جامعه را قشری کنیم، افزود: در حوزه دفاع مقدس کار تبلیغی انجام داده‌ایم و به عرصه‌های گفتمان‌سازی دفاع مقدس ورود نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از روش‌های گفتمان سازی، ساختار سازی است که شورای هماهنگی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای این ساختارسازی است و از سال ۹۵ در سطح استان همدان به ریاست استاندار فعالیت خود را آغاز کرده و شورای هماهنگی استان همدان الگویی برای بقیه استان‌ها شده است و در همه شهرستان‌ها شکل گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان یادآور شد: قریب به ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری در سطح استان نگارش شده است که حدود ۱۳ عنوان در رابطه با شهدای شهرستان‌ها بوده که عموماً توسط شهرستان‌ها صورت گرفته است.

وی متذکر شد: حدود ۳۷ نفر از دستگاه‌ها عضو این شورا هستند و ۷ کمیته اجرایی دارد و روسای این کمیته‌ها از اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس هستند.

سردار ظفری خاطرنشان کرد: امروز بستری فراهم شده که بتوانیم ارزش‌های جامعه و دفاع مقدس را مردمی کنیم، تا زمانی که صرفاً مسئولین از ارزش‌ها دفاع می‌کنند ممکن است خیلی ماندگاری نداشته باشد.

وی بیان داشت: انتظارم این است همه بسیج شویم و به لطف خدا یک ترکیب مدیریتی در رأس مدیریت استان برقرار است و با استفاده از این ظرفیت به اوج همدلی رسیدیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان  متذکر شد: فرماندار هر شهرستان  اول از همه باید نماینده شهدا باشد و همه باید به فکر تشکیل حکومت جهانی باشیم و اندیشه شهید سلیمانی هم تشکیل حکومت جهانی بود.

وی تصریح کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان یک سرمایه است و بیش از ۲۰ هزار نفر در این چند روز از این مرکز فرهنگی بازدید داشتند و برای بهره‌برداری هرچه بهتر از مجموعه باید دغدغه زیرساختی کمتر شود تا بتوانیم به مسائل فرهنگی برسیم.

سردار ظفری با اشاره به کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در سال ۱۴۰۱ متذکر شد: نسبت به زمان‌بندی در اجرای برنامه‌ها عقب هستیم و کنگره سمبل اوج معرفت‌های دینی و انقلابی ما است و هر مجموعه باید برای خود ستاد کنگره تشکیل دهد.

در پایان این مراسم از سند راهبردی کمیته آموزش، پژوهش و اسناد شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر رارزش‌های دفاع مقدس استان همدان رونمایی شد و احکام فرمانداران شهرستانهای دهگانه و مسئولان کمیته‌های شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صادر و توسط استاندار همدان اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار