استاندار خراسان رضوی در دیدار با مادر سردار شهید محمود کاوه عنوان کرد؛

شهید کاوه نماد بزرگ سربلندی و عزت و اقتدار برای ایران اسلامی بود

استاندار خراسان رضوی گفت: شهید کاوه نماد بزرگ سربلندی و عزت و اقتدار برای ایران اسلامی بود. این شهید حماسه‌آفرین متعلق به تمام مردم ایران‌زمین است چرا که او با رشادت و دلیری خود از این آب‌ و خاک دفاع کرد و نگذاشت دست نامحرمان به این مرز و بوم برسد.
کد خبر: ۵۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱ - 05September 2015

شهید کاوه نماد بزرگ سربلندی و عزت و اقتدار برای ایران اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی، به مناسبت بیست و نهمین سالگرد شهادت سردار شهید محمود کاوه، استاندار خراسان رضوی و اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با خانواده این شهید بزرگوار دیدار کردند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش شهید کاوه در دفاع مقدس گفت: شهید کاوه نماد بزرگ سربلندی و عزت و اقتدار برای ایران اسلامی بود. این شهید حماسهآفرین متعلق به تمام مردم ایرانزمین است چراکه او با رشادت و دلیری خود از این آبوخاک دفاع کرد و نگذاشت دست نامحرمان به این مرزوبوم برسد.

رشیدیان با بیان اینکه این شهید جایگاه ویژهای در دل مردم دارد، تاکید کرد: شهید کاوه با رشادتهایی که از خود بهجای گذاشت جایگاه ویژهای در دفاع مقدس و در دل مردم کردستان برای خود باز کرد و یقیناً وی نقش مهم و بیبدیلی در شکلگیری انقلاب و پیروزی جنگ تحمیلی از خود بهجای گذاشت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به مرحوم پدر این شهید بزرگوار و بهویژه شخص شهید کاوه علاقه و ارتباط خاصی داشته و دارند و حال مردم نیز به تبعیت از رهبر فرزانه خود به این شهید همیشه جاویدان و خانواده او ارادت قلبی دارند و بهطورقطع، این عشق و علاقه مردم برآمده از دل آنها است.

رشیدیان تصریح کرد: مردم شهدایی را که تمام زندگی خود را درراه خدادادهاند دوست دارند و ارادت خود را نسبت به آنها ابراز میدارند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه این دیدار رمز ماندگاری شهدا را خودباوری، خداباوری و ولایتپذیری آنان دانست و بر ترویج سیره و سبک زندگی آنان که سرشار از سادگی و اخلاص است، بهعنوان الگویی ارزشمند و عملی برای نسل جوان تأکید کرد.

رشیدیان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: امروز بهعنوان یک تکلیف بر همه آحاد جامعه فرض است که رهرو راستین آنان بوده و در راستای تحقق آرمانهای متعالی و نورانی آنها گام برداریم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: موضوع دفاع مقدس و این حماسه پایدار و جاویدان منحصر به زمان خاصی نیست و همواره باید معارف این دوران به متن جامعه انتقالیافته و نهادینه شود.

وی یادآور شد: همانگونه که رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات توانستند ماشین جنگی استکبار را متوقف کنند امروز جوانان برومند ایران اسلامی نیز تحت رهبریهای داعیانه مقام عظمای ولایت و با تأسی به فرهنگ و سیره شهدا در راستای اعتلای جایگاه کشورمان تلاش میکنند.

رشیدیان خاطرنشان کرد: خراسان رضوی با تقدیم بیش از 17 هزار شهید همواره بهعنوان یکی از استانهای پیشتاز و مؤثر در طول دوران دفاع مقدس بوده و شهدای شاخص و سرداران بزرگی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی در پایان با تأکید بر پیروی از ولایت و تلاش در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری گفت: ما در پیمودن راه ولایت و آرمانهای امام و انقلاب استوار و ثابتقدم هستیم و تا زمانی که در این مسیر الهی گام برمیداریم هیچیک از توطئههای دشمنان علیه ما کارساز نخواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها