معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد؛

ضربه ۱۶ هزار میلیاردی به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر/ سیستان و بلوچستان در صدر کشفیات مواد مخدر

اصلانی گفت: سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان به بنیان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر ضربه وارد شد.
کد خبر: ۵۲۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ - 08May 2022

ضربه ۱۶ هزار میلیارد به بنیاد‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر/ سیستان و بلوچستان در صدر کشفیات مواد مخدربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «ناصر اصلانی» معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در نشست فصلی معاونان، مدیران کل و دبیران شورا‌های هماهنگ مبارزه با مواد مخدر که با عنوان تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی ستاد مبارزه با موادمخدر و با محوریت یاریگران زندگی، مشارکت اجتماعی و خیرین برگزار شد، اظهار داشت: برابر آخرین برآورد‌های انجام شده، تعداد معتادان متجاهر مشمول ماده ۱۶، قانون مبارزه با موادمخدر سطح کشور ۶۵ هزار و ۶۲۰ نفر و در تهران ۲۱ هزار نفر است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در راستای ساماندهی معتادان متجاهر با ظرفیت‌سازی انجام شده و با راه‌اندازی مراکز جدید از جمله هشت مرکز توسط بسیج و سپاه، یک مرکز توسط سازمان زندان‌ها (فشافویه) و یک مرکز توسط فرماندهی کل انتظامی (سروش)، ظرفیت موجود در استان تهران از چهار هزار به ۱۴ هزار و ۴۵۰ نفر ارتقاء یافت و ظرفیت نگهداری و درمان از پنج هزار و ۹۴۰ نفر به ۱۷ هزار و ۹۴۰ نفر افزایش یافته است.

وی به کشفیات موادمخدر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته هزار و ۸۰ تن موادمخدر کشف شد که نسبت به سال گذشته آن، ۱۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: ۸۷ درصد کشفیات توسط نیروی انتظامی، ۱۱ درصد توسط وزارت اطلاعات و دو درصد توسط بسیج انجام شد.

اصلانی با بیان اینکه ۷۵ درصد کشفیات از نوع تریاک و ۶۶ درصد کشفیات در مرز‌ها و استان‌های مرزی بوده است، گفت: ۶۰ درصد کشفیات اطلاعاتی، ۳۴ درصد انتظامی و شش درصد رزمی بوده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر متذکر شد: هفت استان سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان، فارس، یزد و اصفهان بالاترین میزان کشفیات را در سال گذشته دارا بودند.

اصلانی بیان کرد: ایران تنها کشور اثرگذار دنیا در مبارزه با موادمخدر و سازمان ملل نیز به آن معترف است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات ارزشمندی با حمایت قوه‌ قضائیه در امر مبارزه انجام شده است و سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان به بنیان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر ضربه وارد شد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار