مسئول مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

غیرت و دفاع از کشور زن و مرد نمی‌شناسد/ زنان کرمانشاهی در بازی‌دراز حماسه آفریدند

«آزادی» گفت: شهر سرپل‎ ذهاب و  پادگان ابوذر و ارتفاعات عرفانی بازی‌دراز یادآور شجاعت و ایثار زنان و مردانی است که دلیرلانه جنگیدند تا یک وجب از خاک کشورمان به تاراج دشمن بعثی نرود.
کد خبر: ۵۲۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ - 05May 2022

غیرت و دفاع از کشور زن و مرد نمی شناسد/ زنان کرمانشاهی در بازی دراز حماسه آفریدند«آذر آزادی» مسئول نشر آثار و ارزش‏‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، با گرامیداشت سالگرد عملیات غرور آفرین بازی‎‌دراز و افتتاح راهیان نور غرب و شمال غرب کشور در سرپل ‎ذهاب اظهار داشت: این روزها حال و هوای استان کرمانشاه به مثابه روزهای جنگ، شهدایی است.

وی افزود: شهر سرپل‎ ذهاب و  پادگان ابوذر و ارتفاعات عرفانی بازی دراز یادآور شجاعت و ایثار زنان و مردانی است که دلیرلانه جنگیدند تا یک وجب از خاک کشورمان به تاراج دشمن بعثی نرود.

آزادی با بیان رشادت شهدایی همچون خلبان «علی اکبر شیرودی»، «حسین ادبیان» ،«محسن وزوایی» و «غلامعلی پیچک» در جبهه بازی دراز تصریح کرد: حماسه آفرینی‌های این دلاوران هیچ گاه از حافظه تاریخ هشت سال دفاع مقدس و  مردم غیرتمند سرپل‎ ذهاب محو نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور پر رنگ زنان کرمانشاهی در عملیات بازی‎ دراز و پشتیبانی از رزمندگان افزود: وقتی پای دفاع از وطن در میان باشد، غیرت زن و مرد نمی‌شناسد و زنان کرمانشاهی بارها در طول دفاع مقدس و از جمله‎ در عملیات بازی دراز با حضور خود در پادگان ابوذر و امداد رسانی به مجروحان جنگی این عملیات، حماسه آفریدند. 

مسئول نشر آثار و ارزش‏‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس کرمانشاه خاطر‌نشان کرد: بیمارستان صحرایی پادگان ابوذر شهرستان سرپل ذهاب هنوز هم  نام شهیده پروانه شماعی‎زاده امدادگر جوان خود را به خاطر دارد که دوشا دوشا زنان امدادگر و دختران جوانی که به این بیمارستان اعزام شده بودند به رزمندگان امدادرسانی می‎کرد.

وی افزود: شستن پتو‌های خونی رزمندگان، پختن نان، تهیه مربا و بسته‌بندی مواد غذایی و پوشاک از جمله اقدامات زنان شهرستان سرپل‎ذهاب بود که با وجود بمباران های مکرر شهر، در روستاه‌های حاشیه پادگان ابوذر حضور داشتند و در کنار خانم‌های اعزامی از سراسر کشور به رزمندگان جبهه سرپل‎ذهاب خدمات رسانی می‌کردند. 

آزادی تصریح کرد: حضور زنان استان کرمانشاه بعد از سال های دفاع مقدس همچنان پر رنگ و تاثیرگذار است. آمار بالای حضور زنان به ویژه همسران، خواهران و دختران معظم شهدا و ایثارگران در اردوهای راهیان نور به ویژه حضور حداکثری آن ها در صعود به ارتفاعات بازی‌دراز به مناسبت بزرگداشت این عملیات را می توان دلیل محکمی بر این ادعا دانست.    

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها