امام خامنه‌ای درباره شهید مطهری مطرح کردند؛

جایگاه امن افکار شهید مطهری برای جوانان طالب فکر اسلامی

مطهری از دهه ۵۰ به بعد، درگیر مبارزه با جریان‌های فکری منحرف بود. برخی گروه‌ها مانند «مجاهدین خلق» با اندیشه‌های وی مخالف بودند که در این میان یک گروه جدید به نام «فرقان» پیدا شد که شخصیت‌هایی مانند مطهری را خطر بزرگی در جهت ترویج اندیشه‌های خود می‌دانستند.
کد خبر: ۵۲۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷ - 07May 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، روز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ به مناسبت ترور و شهادت معلم شهید «مرتضی مطهری» به دست گروهک تروریستی فرقان «روز معلم» نام گرفته است.

مطهری از دهه ۵۰ به بعد، درگیر مبارزه با جریان‌های فکری منحرف بود. برخی گروه‌ها مانند «مجاهدین خلق» با اندیشه‌های وی مخالف بودند. یک گروه جدید به نام «فرقان» پیدا شد که شخصیت‌هایی مانند مطهری را خطر بزرگی در جهت ترویج اندیشه‌های خود می‌دانستند به ویژه آنکه در مقدمه چاپ هشتم «علل گرایش به مادی‌گری» مطلبی با عنوان «ماتریالیسم در ایران» نگاشته بود و در آن عقاید گروه فرقان و تفسیر‌های انحرافی آنان از قرآن را مورد نقد و تحلیل قرار داده بود.

سرانجام این گروه کمر به قتل وی می‌بندند و مطهری را روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸) ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه شب به شهادت می‌رسانند. در محل شهادت او اعلامیه گروه فرقان پخش شده بود که در آن نوشته بود: «خیانت شخصی مرتضی مطهری در به انحراف کشاندن انقلاب توده‌های خلق بر همه روشن بود؛ لذا اعدام انقلابی نامبرده انجام پذیرفت.»

جایگاه امن افکار شهید مطهری برای جوانان طالب فکر اسلامی/ تکیه جریان فکری اسلامی انقلاب به تفکرات شهید مطهری

به همین مناسبت نشریه خط حزب‌الله که به صاحب‎‌امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شماره ۳۳۸ خود با عنوان «شکوه مقاومت» بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد تفکر شهید مطهری که در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۲ را منتشر کرد که به شرح زیر است:

«جریان فکری اسلامی انقلاب و نظام اسلامی ما در بخش عمده‌ای متکی به تفکرات شهید مطهری است. یعنی آن‌ها پایه‌ها و مایه‌های اسلامیی هستند که ما در تفکرات اسلامی از آن‌ها بهره بردیم و به نظام اسلامی منتهی شد؛ لذا در همان روزگار هم افکار شهید مطهری جایگاه امنی برای جوانان طالب و عاشق فکر اسلامی که زیر بمباران شدید تفکرات بیگانه قرار می‌گرفتند، بود.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار