فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق نزاجا:

«جهاد تبیین» خنثی‌کننده «تهاجم ترکیبی» دشمن است

امیر سرتیپ «آذریان» گفت: در جهاد تبیین در گام اول باید نسل جدید به‌خصوص دانشجویان نسبت به انقلاب اسلامی شناخت کامل پیدا کنند تا در گام دوم پی به اهمیت دفاع مقدس ببرند، اگر این مهم محقق شود تهاجم ترکیبی دشمن در حوزه‌های مختلف خنثی خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ - 26April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز با حضور در قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با امیر سرتیپ ستاد «رضا آذریان» ارشد نظامی ارتش جمهموری اسلامی در منطقه شمال شرق دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آذریان در این دیدار اظهار داشت: بحمدالله در سایه وحدت و همدلی نیروهای مسلح، نظام مقدس جمهوری اسلامی از امنیت و اقتدار برخوردار است و برای حفظ این اقتدار از هیچ مجاهدتی دریغ نخواهند کرد.

وی افزود: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی باعث ترس و واهمه نظام سلطه شده است. آنها می‌دانند که قادر به مقابله با ایران اسلامی نیستند؛ بر همین اساس با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها به دنبال انجام مذاکره با جمهوری اسلامی هستند.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی در ادامه به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به ضرورت جهاد تبیین اشاره داشتند، به‌منظور تحقق منویات معظم له فرهنگ این جهاد باید در همه دستگاه‌ها، ساختارها و یگان‌های نیروهای مسلح نهادینه شود و همه در این حوزه نقش‌آفرین باشند.

امیر سرتیپ آذریان یادآور شد: امروز نسل جوان در فضای مجازی حضور پررنگ دارد. فضایی که یکی از آسیب‌های آن ایجاد شبهه در حوزه‌های مختلف است. باید پیشکسوتان دفاع مقدس به تبیین دستاوردهای این حماسه عظیم بپردازند و نگذارند که در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کسانی که آن دوران را درک نکردند ایجاد شبهه کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش تأکید کرد: در جهاد تبیین در گام اول باید نسل جدید به‌خصوص دانشجویان نسبت به انقلاب اسلامی شناخت کامل پیدا کنند تا در گام دوم پی به اهمیت دفاع مقدس ببرند، اگر این مهم محقق شود تهاجم ترکیبی دشمن در حوزه‌های مختلف خنثی خواهد شد.

وی در پایان تقویت تعاملات فی‌مابین قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان را در راستای اجرای هر چه بهتر مأموریت‌های مشترک ضروری دانست.

مدیریت حادم تقویت‌کننده نشر ارزش‌های دفاع مقدس است

سردار یوسفعلی‌زاده در ابتدای این نشست با اشاره به نقش تعیین‌کننده ارتش جمهوری اسلامی در حفاظت از مرزهای شرقی، ابراز داشت: تلاش و مجاهدت کارکنان ارتش در جهت برقراری امنیت پایدار در مرزها، مقدس و ارزشمند است.

وی در ادامه تعامل با دستگاه‌ها و یگان‌های نیروهای مسلح به‌منظور نشر ارزش‌های دفاع مقدس را مهم دانست و گفت: ارتباط با دستگاه‌ها، ساختارها و یگان‌های نظامی و انتظامی در دستور کار اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قرار دارد تا ضمن تبادل اطلاعات، نسبت به تقویت همکاری‌های مشترک اقدام شود.

این مسئول تصریح کرد: گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس با استفاده از همه ظرفیت‌ها در سطح استان و بومی‌سازی برنامه‌های ابلاغی از سوی سلسله‌مراتب به اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و ابلاغ آن به تمامی دستگاه‌ها و یگان‌های استان، 2 اولویت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در سال جاری است که تلاش این اداره‌کل، پشتیبانی و اجرایی شدن این مأموریت‌ها با محوریت جهاد تبیین است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: طی سال‌های اخیر حفظ آثار ارتش فعالیت خود را در استان آغاز کرده است. بحمدالله در این عرصه ساختارسازی شده و عوامل مشغول اجرای مأموریت هستند. با توجه به انسجام و تلاشی که انجام می‌گیرد به هر میزان تعاملات اداره‌کل حفظ آثار استان و مدیریت حادم بیشتر شود به لحاظ تخصصی مأموریت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیشبرد بهتری خواهد داشت.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: یگان‌های تحت امر قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا به گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و ثبت فعالیت‌ها در سامانه سادم توجه دارند و گزارش فعالیت‌ها به‌صورت نوبه‌ای تبادل می‌شود که امیدواریم این روند تقویت شود.

این مسئول سازماندهی پیشکسوتان دفاع مقدس یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت آنها در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها و همچنین گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس به‌صورت گسترده را خواستار شد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها