مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه:

سریال خلبان شهید «یحیی شمشادیان» در کرمانشاه تولید می‌شود

حجت‌الاسلام عسگری گفت: با بهره گیری از پتانسیل‌های فرهنگی موجود در استان کرمانشاه باید در راستای معرفی شهدای والامقام این دیار به ویژه شهدای شاخص توجه شود.
کد خبر: ۵۱۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ - 19April 2022

سریال خلبان شهید «یحیی شمشادیان» در کرمانشاه تولید می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «هادی عسگری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در نشستی با موضوع ساخت اثری فاخر در قالب فیلم و سریال هفت قسمتی از زندگی و شرح دلاوری‌های سرلشکر خلبان شهید «یحیی شمشادیان» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: کرمانشاه به عنوان سینه ستبر ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های زیادی برای تولید آثار فاخر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه افزود: در همین زمینه ساخت آثاری در قالب فیلم و سریال از زندگی‌نامه ۱۶ هزار شهید اعزامی از سراسر کشور به مناطق عملیاتی در استان کرمانشاه و همچنین ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان کرمانشاه که همگی محل عروجشان در این مناطق رزمی بوده از جمله برنامه‌های عملیاتی مورد نظر بنیاد شهید استان در سال جدید است.

وی با اشاره به اینکه یاد و خاطره حماسه‌آفرینی‌های این شهدا نباید فراموش شود گفت: با بهره‌گیری از پتانسیل‌های فرهنگی موجود در استان کرمانشاه باید در راستای معرفی شهدای والامقام این دیار به ویژه شهدای شاخص توجه شود. سینمای فاخر می‌تواند رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های این دلاورمردان را در عرصه هنر به تصویر بکشد و فرهنگ ایثار و شهادت از این ره‌آورد می‎تواند به آحاد جامعه و نسل آینده‌ساز منتقل شود.

«افشین امیری» مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با تأکید بر ساخت سریال یا فیلم سینمایی از زندگی و شرح دلاورمردی‌های شهید والامقام «شمشادیان» اظهار داشت: هدف از ساخت این برنامه‌ها معرفی این ستارگان آسمان ایثار و شهادت به نسل جوان است و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنهاست.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار