نماینده ولی‌فقیه در مازندران تأکید کرد؛

تأسی به امام حسن (ع) تداوم داشته باشد

«محمدی لائینی» با تأکید بر اینکه از هزینه‌های مازاد در ادارات و نهاد‌ها باید پرهیز کرد، گفت: تأسی به امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت باید تداوم داشته باشد.
کد خبر: ۵۱۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ - 18April 2022

لزوم پرهیز از هزینه‌های مازاد در ادارات/ تأسی به امام حسن (ع) تداوم داشته باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده، ولی‌فقیه در مازندران در همایش تجلیل از خیرین حوزه بهداشت که در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم ساری برگزار شد، با بیان اینکه خیرین سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان و سلامت کمک کردند، اظهار داشت: از ویژگی‌های مومن کمک به هم نوع است و مومنان نماز را با خشوع و خضوع و حضور قلب برپا می‌کنند و اهل زکات و انفاق هستند.

وی با بیان اینکه این‌ها نشانه رستگاری مومنان است، بیان داشت: در قرآن نماز و زکات در کنار هم قرار دارند و برای اهل زکات و انفاق بودن باید گفتار و رفتار لغو ترک شود و از برخی از هزینه‌های لغو پرهیز شود؛ تجمل‌گرایی‌ها و لوکس‌گرایی هزینه مازاد است و با حذف آن‌ها زمینه برای انفاق بیشتر می‌شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه برای رسیدن به انفاق باید از مازاد‌های بی‌فایده و بی‌خاصیت پرهیز کرد، تصریح کرد: حرف لغو کمتر از لقمه حرام نیست و سکوت نشانه خردورزی و عقلانیت است.

امام جمعه ساری با تأکید بر اینکه از هزینه‌های زیاد در ادارات و نهاد‌ها باید پرهیز کرد، تصریح کرد: برخی هزینه‌های تلف شده و از بین رفته به مراتب بدتر است و باید حساب و کتاب باشد و با حذف مازاد‌های زندگی می‌توانیم در راندمان افزایش بهره وری‌ها موفق باشیم.

وی با اظهار اینکه باید شیوه و سیره امام حسن مجتبی (ع) که اسوه کرم و سخاوت بودند در زندگی پیاده شود، بیان داشت: امروز در جامعه ما خیرین و محسنین تجلیل می‌شوند اما امام حسن مجتبی (ع) در حالیکه مورد ناسزا و توهین خصمانه دشمن قرار می‌گرفت و از جامعه ناملایمات می‌دید دست گشاده داشت و کمک مومنانه و سفره و منزلش به روی دوست و دشمن باز بود و خیر بود؛ و تأسی به این امام مظلوم و کریم باید تداوم داشته باشد و در سال جدید خیر و عنایت در حوزه‌های مختلف بویژه سلامت توجه بشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها