مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

سبک زندگی والدین شهدا باید به الگوی عملی در جامعه تبدیل شود

سردار باباخانی گفت: والدین شهدا در تربیت فرزندان صالح الگوی خوبی برای همه ما هستند و سبک زندگی آن‎ها باید به الگوی عملی در جامعه تبدیل شود.
کد خبر: ۵۱۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ - 16April 2022

سبک زندگی والدین شهدا باید به الگوی عملی در جامعه تبدیل شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز در دیدار با خانواده شهید «عباس پیله‌ور» با اشاره به سجایا و خصوصیات اخلاقی رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: داشتن این خصلت‎ های نیکو نشان دهنده تربیت شایسته والدین و سبک زندگی اسلامی آن‎ها بوده است. 

وی با بیان این که جامعه ما برای تربیت نسل جدید نیازمند به الگوگیری سبک زندگی انسان‎های موفق است، افزود: والدین شهدا در تربیت فرزندان صالح الگوی خوبی برای همه ما هستند و سبک زندگی آن‎ها باید به الگوی عملی در جامعه تبدیل شود.

در این دیدار «فاطمه غلامی» مادر شهید «عباس پیله ور» نیز به بیان خاطراتی از شهید پرداخت و گفت: «عباس، تنها پسرم بود. وقتی به دنیا آمد من و پدرش به خاطر عشق و علاقه‎ ای که به آقا حضرت ابوالفضل عباس (ع) داشتیم اسمش را عباس گذاشتیم. پسرم از همان کودکی قانع و مهربان بود.

وی در ادامه خاطرات خود افزود:هیچ وقت توقع چیزی از من و پدرش نداشت. وقتی به سن نوجوانی رسید هم خیلی مراعات دوستان و همکلاسی‎ هایش را می‎کرد. هیچ وقت لباس یا کفش گران قیمت نمی‎پوشید. می‎گفت: نکند دوستم نداشته باشد و دلش بخواهد! جنگ که شروع شد جزو اولین نفراتی بود که از مسجد محله‎مان به جبهه اعزام شد. چند باری هم مجروح شد. من و پدرش به خاطر این که عباس تنها پسرمان بود خیلی نگرانش می‎شدیم؛ مخصوصا پدرش که خیلی به او وابسته بود؛ عباس هم این را می‎دانست به خاطر همین هیچ وقت از سختی‎ های جبهه برایمان حرفی نمی‎زد.

مادر شهید پیله ور شهادت پسرش را چنین توصیف کرد: وقتی خبر شهادتش را به ما دادند اصلا فکر نمی‎کردم بتوانم بعد از عباس زندگی کنم؛ اما خداوند آنچنان صبری به من داد که حتی در مراسم تشییع‎ اش بی‎تابی نکردم، چون به آرزویش رسیده بود و من از بابت خوشحال بودم؛ پدرش، اما نتوانست داغ عباس را تحمل کند و خیلی زود همسفر عباس در آسمان‎ ها شد.

وی ادامه داد: حالا من سال‎هاست با عباسم زندگی می‎کنم. عباس هنوز برای من زنده است؛ با من حرف می‎زند، می‎خندد؛ پای درد دلم می‎ نشیند و دلداریم می‎دهد. من حالا به این یقین رسیده‎ ام که هرگاه بنده‎ای به درجه بالایی از ایمان و محبوبیت به خداوند عزیز برسد، خدای متعال او را برای خودش می‎برد و عباس من به این درجه از کمال رسیده بود.

«عباس پیله‌ور» در سال ۱۳۴۴ در کرمانشاه به دنیا آمد و در محرم سال ۱۳۶۶ در درگیری با نیرو‌های ضد انقلاب در منطقه جوانرود به شهادت رسید. روحش شاد و یادش جاودانه باد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها