درخواست عربستان سعودی برای برگزاری نشست شورای امنیت

عربستان سعودی در واکنش به عملیات موشکی بزرگ نیرو‌های یمنی در عمق خاک این کشور، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل شد.
کد خبر: ۵۱۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ - 26March 2022

درخواست عربستان سعودی برای برگزاری نشست شورای امنیتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های خبری گزارش دادند که عربستان سعودی خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای محکوم کردن حملات نیرو‌های یمنی به خاک این کشور شده است.

هیأت دائم عربستان سعودی در مقر سازمان ملل در نیویورک، نامه‌ای را به شورای امنیت در خصوص حملات نیرو‌های امنیتی به زیرساخت‌ها و تأسیسات غیرنظامی عربستان ارائه کرد.

هیأت مذکور در حساب توئیتری خود نوشت که در این نامه به حملات مستمر یمن به ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در شمال جده در روز جمعه ۲۵ مارس ۲۰۲۲ و ایستگاه المختاره در جیزان اشاره شده است.

بنابر گزارش شبکه روسیا‌الیوم، در نامه هیأت مذکور آمده است: «از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که این حملات تروریستی را بشدت محکوم کرده و نشستی را برای مقابله با این تهدیدات علیه صلح و امنیت جهانی و اتخاذ تصمیمات قاطعانه در قبال آن برگزار کند.»

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه جمعه از انجام عملیات سوم «شکست محاصره» علیه عربستان سعودی خبر داد. شبکه «المیادین» بامداد شنبه به تشریح جزئیاتی از عملیات موشکی بزرگ نیرو‌های یمنی در عمق خاک عربستان سعودی و علیه پالایشگاه نفت آرامکو در جده پرداخت.

شبکه المیادین نیز به نقل از منابع ویژه خود در یمن گزارش داد: «سومین عملیات برای شکستن محاصره یکی از شدیدترین عملیات‌های نیرو‌های مسلح یمن علیه عربستان است.»

این منابع گفتند: «اطلاعاتی مبنی بر سوختن کامل تاسیسات آرامکو در جده و وقوع آتش‌سوزی به شکلی بی‌سابقه در دست است. اطلاعات حاکی از آن است که آتش‌سوزی در مخازن و تاسیسات سوخت باعث از بین رفتن کل تاسیسات شده است.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار