سرباز شهید فخارزاده بیدکی:

یاد شهیدان را فراموش نکنید

سرباز شهید «یدالله فخارزاده» از شهدای نیروی زمینی ارتش، در وصیتنامه‌اش سفارش می‌کند به یاد همه شهیدان باشید.
کد خبر: ۵۱۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ - 22March 2022

یاد شهیدان را فراموش نکنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، شهید «یدالله فخارزاده بیدکی» فرزند رضا، از ستاره‌های پرفروغ آسمان ایثار و شهادت است که در لباس مقدس سربازی در ارتش، جان شیرین خویش را تقدیم آرمان‌های اسلام کرد.

شهید فخارزاده دهم مهر سال ۱۳۴۱ در قم به دنیا آمد، بعد از پایان تحصیلات ابتدایی، در کنار پدر به شغل آهنگری روی آورد و با رسیدن به سن سربازی، لباس مقدس خدمت را در نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران بر تن کرد.

این شهید عزیز، روز دوم فروردین ۱۳۶۱، در دزفول بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید و در گلزار شهدای شیخان قم به خاک سپرده شد.

در فرازی از وصیت نامه شهید فخارزاده بیدکی آمده است: «پس از شهادتم، امیدوارم که راهم ادامه دهید. هر وقت به یاد من بودید، به یاد شهیدان دیگر هم باشید و به یاد عزیزان کربلا.‌ای مادر که مرا با زحمت و رنج فراوان بزرگم کردی و به سن ۲۰ سالگی رساندی تا بتوانم این چنین برای مملکت و برای اسلام، راه حسین را در پیش بگیرم.»

به پاس رشادت‌های شهید «یدالله فخارزاده بیدکی» و با پیگیری‌های کارکنان نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران، یکی از معابر شهر قم، واقع در خیابان آیت الله کاشانی به نام این شهید والامقام مزین شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار