دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

«شهدا» سمبل جمال و جلال دین بودند

آیت‌الله «رضا رمضانی» با بیان اینکه شهدا، سمبل جمال و جلال دین بودند و آن را به نمایش گذاشتند، گفت: جمال دین همان معرفت، عرفان، محبت و عواطف بین رزمندگان و جلال دین نیز قدرت انتقام و نشان دادن قدرت اسلام در برابر خودکامگان و نظام سلطه است.
کد خبر: ۵۱۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ - 17March 2022

«شهدا» سمبل جمال و جلال دین بودند

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدای شهرستان «خمام» که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه لازم است تا راه، اندیشه، افکار و مکتب شهدا را دنبال کنیم، اظهار داشت: وصیت‌نامه شهدا را باید بخوانیم، زیرا این وصیت‌نامه‌ها در بهترین زمان، مکان و حالات نوشته شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: وصیت‌نامه شهدا نکات زیاد و پیام‌های درس‌آموزی برای نوجوانان و جوانانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، دارد.

وی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امام عصر (عج) با شاره به وظیفه منتظران تصریح کرد: همه باید یاد بگیریم تا با خودسازی، جامعه‌سازی و زمینه‌سازی، جزء منتظران واقعی باشیم.

آیت‌الله رمضانی در ادامه با اشاره به قدرت نظامی و علمی جمهوری اسلامی به عنوان یکی از دستاورد‌های نظام خاطرنشان کرد: ایران از نظر علمی جزء کشور‌های مطرح دنیاست و این قدرت باعث شده که ما در میز مذاکره قرار بگیریم؛ همه قدرت‌ها یک طرف و ما در طرف دیگر، حکایت از قدرت گفتمان دارد.

وی گفتمان انقلاب اسلامی را یک گفتمان ویژه و بی‌نظیر دانست و تاکید کرد: در این گفتمان همه چیز مانند معنویت، عقلانیت، عدالت، استقلال، آزادی و اسلامیت بر اساس معنای واقعی و ارزش‌ها است.

نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروزه دین و افراد متدین قدرتمند شده‌اند، متذکر شد: زمانی قدرت بین بلوک شرق و غرب بود، ولی امروزه تقابل بین اسلام و استکبار بوده و این موضوع به برکت ظهور شئون مختلف دین است.

وی با اشاره به شئون فردی و اجتماعی دین تصریح کرد: جامعه دین‌دار به جامعه‌ای گفته می‌شود که در آن دغدغه همه، تحقق آموزه‌های دین در عرصه اجتماعی و در رأس آن دغدغه‌ها، عدالت است.

آیت الله رمضانی شهدا را هزینه‌های گرانقدر دستیابی به انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: امروزه در دانشگاه‌های برجسته دنیا، از اسلام بحث می‌شود؛ رژیم صهیونیستی، برای مبارزه با اسلام، دانشگاه اسلامی درست کرده که فهمی از اسلام به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه شهدا، سمبل جمال و جلال دین بودند و آن را به نمایش گذاشتند، خاطرنشان کرد: جمال دین همان معرفت، عرفان، محبت و عواطف بین رزمندگان و جلال دین نیز قدرت انتقام و نشان دادن قدرت اسلام در برابر خودکامگان و نظام سلطه است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه جلال دین، نشان دادن مقاومت و گسترده جغرافیایی آن در دنیا است، تاکید کرد: آزادی‌خواهان دنیا با جلال دین و قدرت نمایی در عرصه مقاومت، دین را به نمایش می‌گذارند.

وی متذکر شد: زمانی که دین به دست اشرار سپرده شود، جامعه منزوی شده و جهالت حاکم می‌شود.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه شهدا قدرت‌نمایی کردند و مکتب شدند، افزود: شهدا آنقدر برای استکبار خطر شدند که خود ترامپ دستور شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را داد و با این اتفاق، یک فصل جدید از مقاومت ایجاد شد.

وی با تأکید بر اینکه امام عصر (عج) وقتی ظهور بکنند، جمال و جلال دین را نشان می‌دهند، تصریح کرد: مهمترین آموزه انبیای الهی (ع) عبودیت و بندگی حق و اجتناب از طاغوت است.

نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام امروز موضوع اصلی نظام سلطه است، تاکید کرد: نظام سلطه، اسلام معنادار و اسلامی که به انسان انگیزه داده و رفتار انسان را تغییر می‌دهد را دنبال نمی‌کند بلکه اسلام عربستانی که متحجر، خشک و کلیشه‌ای است را حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه تنها اسلام فاطمی، حسینی و علوی، قدرتمند است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران، هم جمال و هم جلال دین را به نمایش گذاشت؛ این یک فرصت طلایی است و ما باید قدردان آن باشیم.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه پاک‌ترین خون‌ها به پای انقلاب اسلامی ریخته شده است، افزود: این انقلاب راحت به پیروزی نرسیده بلکه با چنگ و دندان به دست آمد و باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گفتند که انقلاب اسلامی، چهل سالگی خود را نمی‌بیند، متذکر شد: امروز در گام دوم انقلاب هستیم؛ البته قطار انقلاب، تند و کند داشت، گاهی اشتباهات و سوء تدبیر‌هایی بوده، اما این مسیر با هدایت رهبر معظم انقلاب به سمت ظهور است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه امروز مسئولیت‌های مهمی بر عهده ما گذاشته شده است و مسئولان باید خود را خادم دانسته و نهضت خدمت رسانی را دنبال کنند، تأکید کرد: حجت‌الاسلام رئیسی آمده تا فصل جدیدی از خدمت برای تحقق کرامت را تعریف و تفسیر کند.

وی با بیان اینکه قوای سه گانه باید برای تصویب و اجرای قوانین در تراز نظام بین الملل و بیانیه گام دوم تلاش کنند، اظهار داشت: ما نیازمند قوانینی هستیم که اخلاق و معنویت را در جامعه نهادینه کند.

آیت الله رمضانی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی، یک انقلاب بر اساس آموزه‌های دینی و فرهنگ دینی بوده است، تصریح کرد: باید بعد از اشتباهات عذرخواهی کنیم و این کار انسان را بزرگ می‌کند.

  وی خاطرنشان کرد: صداقت در عرصه سیاست، رکن رکین موفقیت یک سیاست مدار دینی است. مسئول وقتی وارد کار شد، در وعده، اهتمام و اراده باید صداقت داشته باشد.

نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در موضوع مبارزه با فساد، سبک زندگی اسلامی، مقابله با تورم و افزایش اشتغالزایی همه باید تلاش کنیم، افزود: امروز بیش از هر زمانی نیازمند صداقت هستیم.

وی مطالبه گری واقع‌بینانه و دلسوزانه را حق نسل جوان دانست و تاکید کرد: البته برخی مطالبات غیرواقعی دارند و باید این را بر اساس واقعیات تنظیم کنیم.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه جوانان امروزه باید در نهضت بزرگ عدالت خواهی که زمینه ظهور را در دنیا فراهم می‌کند، حضور شایسته داشته باشند، متذکر شد: نگاه تحولی باید به وجود بیاید و ذهن و فکر ما باید متحول شود؛ دولت تحول‌خواه، نیرو‌های تحول‌خواه و متدین می‌خواهد و افراد در استان هم باید با این معیار وارد میدان شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام قدرت فکری خودمان را باید تجمیع کنیم تا مسیر انقلاب شتاب پیدا کند، افزود: گفتمان عدالت، معنویت، مبارزه با فساد، سبک زندگی اسلامی و جامعه اخلاق‌محور در دنیا نظیر ندارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) با این مضمون که «برترین اعمال امت من انتظار فرج است»، تصریح کرد: انتظار باوری است که در عمل بارور می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر جامعه ما به سمت روح تعاون، همدلی و همراهی برود، مسیر به سرعت طی خواهد شد، اما هر چه انگیزه‌ها کم شود، مسیر حرکت کند می‌شود. ‎

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار