وزیر بهداشت:

وضعیت جمعیتی کشور بحرانی است

عین‌الهی گفت: وضعیت کشور از نظر جمعیتی بحرانی و قرمز است و رشد جمعیت منفی می‌شود.
کد خبر: ۵۰۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹ - 04March 2022

وضعیت جمعیتی کشور بحرانی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عصر جمعه در بازدید از استان گلستان، اظهار کرد: تاکنون ۱۴۳ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ۹۳ درصد مردم کشور دوز اول واکسن و ۸۵ درصد مردم در دوز دوم و ۳۵ درصد مردم تاکنون دوز سوم واکسن را تزریق کردند.

وی ادامه داد: در مقایسه با کشور‌های توسعه یافته دیگر که برخی از آن‌ها ۶۰ درصد جامعه هست تزریق واکسن ما رشد قابل توجهی است.

عین اللهی گفت: وضعیت کشور از نظر جمعیتی بحرانی و قرمز است و رشد جمعیت منفی می‌شود لذا از علما و مسئولین و صاحبنظران درخواست داریم در مرحله اول برای جلوگیری از کاهش رشد جمعیت راهکار بدهند.

وی ادامه داد: حوزه وزارت بهداشت و درمان نیز تسهیلات لازم را ارائه می‌دهد؛ به عنوان مثال برای خانم‌های باردار هزینه هزینه درمان رایگان است و بانوانی که بیمه نیستند را رایگان بیمه می‌کنیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: اولویت آینده ایران نیروی انسانی است؛ اگر این اگر نیروی انسانی نداشته باشیم نمی‌توانیم کارِ تولید انجام دهیم.

وی بیان کرد: جمعیت به سمت پیری می‌رود و این مسئله در اولویت اولویت وزارت بهداشت قرار دارد و حضرت آقا هم در سخنرانی خود اعلام کردند که اگر برای این مسئله فکری نشود تا ۱۵ سال آینده اثرات خود را نشان می‌دهد، وزارت بهداشت و درمان در این زمینه نهایت همکاری را خواهد کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها