یادداشت/

شعبان‌المعظم؛ ماه شادی و سرور مسلمانان

ماه شعبان‌المعظم ماه شادی و سرور است و امت اسلامی غرق در شادمانی هستند به امید اینکه آغاز این ماه کلیه‌ی جنگها در پهنه ی گیتی خاتمه پذیرد و صلح و آرامش جهان را فراگیرد.
کد خبر: ۵۰۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۳ - 04March 2022

ننگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس_ علی عبدالصمدی؛ ماه شعبان المعظم از راه رسید. ماهی که در تکریم و تمجیدش روایات بسیاری از اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین منقول است.

نمازهای مستحبی، روزه، زکات و صلوات در این ایام بسیار سفارش شده است. میلاد با سعادت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع)، امام سجاد(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و حضرت مهدی عج الله التعالی فرجه الشریف همگی در این ماه پر خیر و برکت واقع شده اند.

ثواب اتصال روزه های این ماه به ماه رمضان چندین برابر است. این ماه در فرهنگ اسلامی به ماه پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و سلم شهره است. از آن حضرت نقل است که فرمودند: شعبان ماه من است؛ و هر کس  سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد و به روزه‌ی ماه رمضان وصل کند خداوند ثواب دو ماه پی در پی را برایش محسوب می‌کند.

این ماه مابین رجب و رمضان است. ماه رجب المرجب ماهی است که در روایات نبوی شهرالله است و شعبان شهرالرسول و رمضان شهرالامة لقب گرفته اند. در روایتی از مولا علی علیه السلام آمده است که رجب ماه ایشان است و شعبان ماه رسول خدا و رمضان ماه خداست.

در تعظیم ماه پرشکوه و جلال شعبان احادیث و روایات بسیاری منقول است. در فرهنگ شیعه کما اینکه فوقا ذکر شد میلاد با سعادت سه امام بزرگوار و حضرت عباس علیهم السلام در این ماه واقع شده‌اند

ماه شعبان المعظم ماه شادی و سرور است و امت اسلامی غرق در شادمانی و شعف هستند. در این روزها که جنگ و درگیری در بسیاری از کشورهای جهان ازجمله کشورهای اسلامی ریشه دوانده است، امید است با حلول هلال زیبای این ماه عزیز، کلیه‌ی جنگها در پهنه‌ی گیتی خاتمه پذیرد و صلح و آرامش جهان را فراگیرد.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار