به همت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان؛

کتاب «آسمان ستاره‌ها» زندگینامه مادر شهید «محمدحسن رئوفی‌فرد» رونمایی می‌شود

همزمان با چهل و دومین سالگرد شهادت امیر سرافراز سرلشکر خلبان شهید «محمدحسن رئوفی‌فرد» مراسم رونمایی از دومین کتاب زندگینامه مادر این شهید والامقام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۰۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ - 03March 2022

کتاب «آسمان ستاره‌ها» زندگینامه مادر شهید «محمدحسن رئوفی‌فرد» رونمایی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، همزمان با چهل و دومین سالگرد شهادت امیر سرافراز سرلشکر خلبان شهید «محمدحسن رئوفی‌فرد» مراسم رونمایی از دومین کتاب زندگینامه مادر این شهید والامقام برگزار می‌شود.

این کتاب با عنوان «آسمان ستاره‌ها» با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تهیه و به چاپ رسیده است.

خلبان شهيدسرتيپ دوم «محمدحسين رئوفی‌فرد» در سال ۱۳۳۴ در خانواده متدین و مذهبی در بیرجند به دنیا آمد و در ۲۶ خرداد ۱۳۵۳ به استخدام هوانيروز درآمد.

آخرين مأموريت اين خلبان شجاع هوانيروز در غرب كشور رقم خورد. وی برای درگيری با اشرار به سقز اعزام و در ۱۰ اسفند ۱۳۵۸ پس از انجام مأموريت در اطراف بانه عازم بازگشت به سقز شد كه در گردنه خان هدف گلوله‌های اشرار قرار گرفته و بالگرد سقوط می‌كند. بالگرد و خلبانان پس از سقوط در زير خروارها برف مدفون و گروه‌های اكتشاف مدت دو ماه به جستجو می‌پردازند تا اينكه پس از ذوب شدن برف‌ها در ۲۵ فروردین ۱۳۵۹ لاشه متلاشی بالگرد و دو خلبان شهيد را پيدا می‌كنند.

مادر خلبان شهید «محمد حسین رئوفی‌فرد» از شهدای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیرجند شامگاه (۱۱ بهمن) سال 1398 بعد از تحمل ماه‌ها بیماری در ایام فاطمیه و در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به فرزند شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها