مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان خبر داد؛

اصفهان؛ میزبان ششمین جشنواره هنری فانوس

«رضایی» گفت: ششمین جشنواره هنری فانوس در سال ۱۴٠۱ به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۰۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ - 27February 2022

اصفهان؛ میزبان ششمین جشنواره ملی فانوسبه گزارش دفاع‌پرس‌ از اصفهان، «محمد رضایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در مراسم رونمایی از پوستر ششمین جشنواره هنری «فانوس» که امروز (یک‌شنبه) در سالن جلسات استانداری اصفهان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) و سالگرد شهادت حاج حسین خرازی، به قرائت بخش‌هایی از وصیت‌نامه این شهید والامقام پرداخت و اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم با الگو قرار دادن منش شهدا و مسیری که آن‌ها برای ما مشخص کرده‌اند، گام دوم انقلاب را با ولایت رهبر معظم انقلاب اسلامی پشت سر بگذاریم.

وی هنر را یکی از ابزارهای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و افزود: در این راستا و بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سالانه هفت عنوان جشنواره برگزار می‌کند تا از طریق ابزار هنر به اهداف خود دست یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ادامه داد: جشنواره‌های «فانوس»، «رسام»، «ترنم فتح»، «تئاتر سنگر» و «شهادت قلم» جشنواره‌هایی با موضوعات هنری در سطح کشور و بین‌المللی هستند که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شوند و هنرمندان در آن‌ها حضوری فعال دارند.

وی یادآور شد: جشنواره هنری فانوس از سال ۹۶ کلید خورد که در عرصه‌های هنرهای نمایشی و تجسمی، فیلم و تلویزیون، موسیقی و سرود، رادیویی و بخش ویژه فعالیت دارد.

رضایی با بیان این‌که سال ۱۴٠٠ در جشنواره هنری فانوس ۴ هزار و ۹۴۳ اثر داشتیم، خاطرنشان کرد: هنرمندان استان اصفهان هرساله در این جشنواره حائز رتبه شدند؛ یعنی نقش هنرمندان اصفهانی در این جشنواره مانند نقش رزمندگان این استان در دفاع مقدس، نقشی بی‌بدیل و تاثیرگذار بوده است.

اصفهان، میزبان ششمین جشنواره ملی فانوس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان این‌که ششمین جشنواره هنری فانوس در سال ۱۴٠۱ به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: تفاوت‌ ششمین جشنواره هنری فانوس با دیگر دوره‌های این جشنواره، این است که دبیر جشنواره و دبیر اجرایی آن، از استان میزبان هستند؛ همچنین در هر بخش جشنواره نیز از داورهای استان میزبان استفاده خواهد شد و تفاوت سوم نیز بخش ویژه جشنواره است.

حماسه ۲۵ آبان اصفهان؛ بخش ویژه ششمین جشنواره فانوس

وی با اشاره به اهمیت روز ۲۵ آبان بیان داشت: قرار بر این بود که ستاد ۲۵ آبان داشته باشیم تا این روز را به‌عنوان الگو به کل کشور معرفی کنیم، در این راستا بخش ویژه جشنواره به این موضوع اختصاص خواهد یافت.

رضایی خاطرنشان کرد: هر ساله آیین اختتامیه جشنواره هنری فانوس در آذر و دی برگزار می‌شود؛ اما با توجه به اینکه بخش ویژه جشنواره امسال مرتبط با حماسه ۲۵ آبان مردم اصفهان است، مطالبه ما این بود که اختتامیه جشنواره در همین روز برگزار شود.

وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که می‌توانیم با کار جمعی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان، جشنواره هنری فانوس را به گونه‌ای در استان رقم بزنیم که ماندگار شود و با افزایش کمی و کیفی آثار، کاری ماندگار را در خصوص حماسه ۲۵ آبان رقم بزنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تأکید کرد: امیدواریم با تبلیغات مناسب، شرایط را به‌طور کامل برای هنرمندان تشریح کنیم و بتوانیم از آثار آن‌ها حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی و هم‌افزایی که در استان اصفهان وجود دارد، امیدواریم بتوانیم آثار فاخری را از هنرمندان اصفهانی در جشنواره هنری فانوس داشته باشیم و اگر شرایط کرونا بهبود پیدا کند، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا برنامه‌ها به صورت کاملا حضوری برگزار شوند و برگ زرینی دیگر به تاریخ اصفهان اضافه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار