امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

کمک به افراد نیازمند باید همواره در دستور کار مردم و خیران باشد

ماموستا «مرادی»گفت: کمک به افراد نیازمند باید همواره در دستور کار مردم و خیران باشد و در آستانه سال نو به این افراد باید مساعدت کرد.
کد خبر: ۵۰۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ - 25February 2022

کمک به افراد نیازمند باید همواره در دستور کار مردم و خیران باشدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، ماموستا «عبدالرحمن مرادی» امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت در مسجد شافعی این شهرستان برگزار شد با تاکید بر اینکه ما هیچ گاه نباید از صدقات غافل شویم، اظهار داشت: در این اواخر ماه مبارک رجب و با نزدیک شدن به ماه شعبان و رمضان و همچنین نزدیک شدن به سال تازه باید بیشتر به فکر فقرا و مستمندان باشم. 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با قدردانی از خیران و دستگاه‌های دولتی در کمک به فقرا و مستمندان، گفت: کمک به افراد نیازمند باید همواره در دستور کار مردم و خیران باشد و در آستانه سال نو به این افراد باید مساعدت کرد.

وی اضافه کرد: باتوجه به مشکلات مادی خیلی از مردم و عدم قدرت خرید آنان، ما باید اقدام به رفع نیاز اطرافیان، اقوام، فامیل، همسایگان، دوستان، آشنایان و غریبه ها نماییم و همچنین کمک به مساجد و مدارس دینی و مراکز خیریه و بی سرپرست ها و بد سرپرست ها و بی پناهان و در کل اهل خیر و مواسات باشیم.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه همچنین از تمام نهادها و ارگان هایی که در طول سال و خاصتا در این آخر سال اقدام به مواسات و کمک های مؤمنانه نموده اند، قدردانی کرد.

ماموستا مرادی در ادامه خطبه هایش با اشاره به بعثت و رسالت پیامبر بزرگوار اسلام، گفت: پیامبر اکرم (ص) همراه با معجزات جاویدان و ظاهری و حسی و معنوی بودند خاصتا معجزه بزرگ اسراء و معراج آن حضرت که در میان انبیا چنین معجزه ا ی رخ نداده اما پیامبر آخرالزمان را خداوند کرامات و معجزات بسیار بخشید تا سبب تثبیت و تقویت قلب مبارک آن حضرت و سبب تصدیق مقام شامخ رسالت ایشان شود.

وی همچنین بر توصیه به پرداخت صدقات و انفاق و دستگیری و مواسات به نیازمندان جامعه تاکید کرد و افزود: یکی از برکات الهی بر امت محمدی علی صاحبها افضل الصلاه والسلام پرداخت صدقه و انفاق بر نیازمندان است که دارای برکات زیاد دنیایی وآخرتی است که در آیات روایات زیادی به این مهم اشاره شده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ارتباط با تاکید بزرگان بر پرداخت صدقه، گفت: از عمر و بن عوف روایت شده که پیامبر اسلام علیه الصلاه والسلام فرمودند: همانا صدقه عمر را طولانی و مرگ ناگهانی و بد را دور می کند و سبب از بین رفتن تکبر و فقر و فخر فروشی می‌شود.

ماموستا مرادی افزود: صدقه سبب زیاد شدن مال و برکات آن و از بین رفتن آفات و مفسدهایش می شود و پیامبر فرمودند: هیچگاه با دادن صدقات از مال انسان کم نمی شود.

وی تصریح کرد: در آخرت هم صدقات سبب نجات از آتش دوزخ می شود همانطور که حضرت ارشاد فرمودند که خود را از آتش دوزخ برهانید ولو با نصفی از یک عدد خرما باشد.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: همچنین صدقه سبب کفاره گناهان است ولو آن گناه بسیار بزرگ هم باشد که در حکایات آمده مردی از عابدان بنی اسرائیل روزی از صومعه خارج شده و با خانمی هم کلام شده و نهایتا دچار عمل قبیح زنا می شود اما بعد دو عدد نانی که در دست دارد به فقیری می دهد و فوت می کند نامه اعمال ایشان را بررسی می کنند ۶۰ سال عبادت او را اون معصیت قبیح که عمل زنا بود نابود کرد اما آن ۲ عدد نان را که به نیازمند داد سبب بخشش گناه بد عابد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها