بدرقه پیکر شهید «حسین فغانی» در دارالشهدای تهران + تصاویر

پیکر پاک و مطهر شهید «حسین فغانی» پس از ۳۹ سال چشم‌انتظاری بر روی دستان مردم شهیدپرور منطقه ۱۷ تهران تشییع شد.
کد خبر: ۵۰۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ - 17February 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید «حسین فغانی» از شهدای دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) امروز (پنج شنبه) برگزار شد.

این مراسم ساعت ۹ صبح از مقابل منزل شهید واقع در خیابان قزوین دوراهی قپان با حضور رضا شنگی شهردار منطقه ۱۷، حجت‌الاسلام مطلبی امام جماعت مسجد جامع ابوذر، حجت الاسلام مقدم امام جماعت مسجد امام رضا (ع)، سرهنگ علیرضا تیموری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر و برخی از مدیران شهری و خیل عظیمی از مردم شهید پرور و انقلابی آغاز شد.

پیکر شهید فغانی با دمام زنی و ندای الله اکبر و زمزمه شعر «این گل پرپر از کجا آمده... از سفر کرب و بلا آمده» تشییع کنندگان، بر روی دستان مردم شهید پرور به سمت منطقه دارالشهدای تهران و آستان مقدس امام زاده حسن (ع) به حرکت درآمد و در طول مسیر نیز مراسم روضه خوانی در مدح سید و سالار شهیدان برگزار شد.

بدرقه مردم دارالشهدای تهران با پیکر شهید «حسین فغانی»+ عکس

با ورود پیکر به آستان مقدس امام زاده حسن (ع)، آیاتی از کلام الله مجید توسط استاد ابوالقاسمی قاری بین المللی قرائت شد و گروه رایت العباس به اجرای سرود پرداخت، سپس حاج حیدر خمسه از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در مدح سید و سالار شهیدان و شهید فغانی مداحی کرد. در انتهای مراسم حجت الاسلام والمسلمین مطلبی امام جماعت مسجد جامع ابوذر بر پیکر پاک و مطهر شهید فغانی نماز قرائت کرد، سپس پیکر مطهر به بهشت زهرا منتقل شد تا در قطعه ۲۶ و در جوار همرزمان شهید خود به خاک سپرده شود.

شهید فغانی متولد دوم بهمن ماه سال ۱۳۴۲ در تهران بود که در تاریخ  ۱۹ بهمن سال ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی عملیات والفجر مقدماتی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش این سال‌ها مهمان کانال کمیل و حنظله بود. پیکر مطهر شهید چندی پیش در عملیات تفحص اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیدا و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

بدرقه مردم دارالشهدای تهران با پیکر شهید «حسین فغانی»+ عکس

خانواده این شهید گرانقدر برای نخستین بار در روز میلاد امیرالمومنین (ع) در معراج شهدا با پیکر فرزند دلیرشان دیدار کرده بودند، هر چند والدین شهید با چشم انتظاری دیدار پیکر فرزند عزیزشان دیار حق را لبیک گفته بودند. مردم شهیدپرور و انقلابی دارالشهدای تهران نیز شب گذشته در میدان ابوذر با این شهید والامقام بیعت کرده بودند.

مراسم گرامیداشت این شهید، روز جمعه ۲۹ بهمن ساعت ۱۶ در خیمه گاه شهدا واقع در حرم مطهر شهدای گمنام ابوذر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار